«Μέτωπο» νομαρχιών για το δρόμο Λάρισας-Κοζάνης-Φλώρινας-Νίκης | |
* Στρατηγικής σημασίας τον χαρακτηρίζουν οι νομάρχες * Υπόμνημα προς πρωθυπουργό, υπουργείο υποδομών και κόμματα | |
Της Μαρίνας Αποστολοπούλου | |
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τετάρτη, 3 Μαρτίου 2010 | |
Εθνικής στρατηγικής και αναπτυξιακής σημασίας χαρακτηρίστηκε η κατασκευή του σύγχρονου κάθετου αυτοκινητόδρομου Λάρισας-Κοζάνης-Φλώρινας-Νίκης από τους νομάρχες Λάρισας, Λουκά Κατσαρό, Κοζάνης, Γιώργο Δακή και Φλώρινας Ιωάννη Βοσκόπουλο, οι οποίοι συμμετείχαν χθες σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Νομαρχία Λάρισας, με αποκλειστικό θέμα την επίσπευση των διαδικασιών για την κατασκευή του έργου, μέσα στα πλαίσια του νέου προγραμματικού πλαισίου στήριξης. Στόχος της σύσκεψης, πέρα από το να υπογραμμίσουν με την παρουσία τους, την ομόθυμη θέση για την ανάγκη κατασκευής του συγκεκριμένου έργου, στο οποίο περιλαμβάνεται και η παράκαμψη της Ελασσόνας αλλά και η σήραγγα της Μελούνας, ήταν και η έκδοση κοινού υπομνήματος. Το οποίο θα αποσταλεί τόσο στο αρμόδιο υπουργείο Υποδομών όσο και στον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων προκειμένου να ασκηθούν πιέσεις για την υλοποίηση του έργου. Όπως επισημάνθηκε, μεταξύ άλλων, η αναγκαιότητα κατασκευής, αναδείχθηκε περαιτέρω με το κλείσιμο των Τεμπών καθώς καταδείχθηκε η ανάγκη να αποκτήσει η χώρα ένα εναλλακτικό δίκτυο σύγχρονων προδιαγραφών προς τη Βόρειο Ελλάδα. Ενώ αποτελεί και τη σύγχρονη σύνδεση με τα Βαλκάνια για την οικονομική συνεργασία με τις όμορες βαλκανικές χώρες. ΟΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ Σε δηλώσεις του οι νομάρχες Λάρισας, Φλώρινας και Κοζάνης υπογράμμισαν για το θέμα τα ακόλουθα: Ο νομάρχης Λάρισας Λουκάς Κατσαρός τόνισε ότι το έργο είναι πολύ σημαντικό για την Ελλάδα αλλά και για τα Βαλκάνια και την Ευρώπη. Ενώ ανάδειξε την αναγκαιότητά του και λόγω του κλεισίματος των Τεμπών. Υπενθύμισε ότι κατά το παρελθόν έχουν μελετηθεί διάφορα τμήματα του δρόμου, καθώς έχει χωριστεί σε επιμέρους μελέτες, και ανέφερε ότι η σημερινή Κυβέρνηση ζήτησε από 11 μέτρα πλάτος που προβλεπόταν να γίνει 17. Να πιέσουμε είπε, η αναπροσαρμογή της μελέτης να ολοκληρωθεί γρήγορα και άμεσα να γίνει η δημοπράτηση γιατί δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια. Ο νομάρχης Φλώρινας Γιάννης Βοσκόπουλος ανάφερε ότι από πλευράς Φλώρινας επί υπουργίας Σουφλιά έγινε η μελέτη για το κομμάτι Φλώρινας-Πτολεμαΐδας και προβλέπεται δρόμος τεσσάρων λωρίδων με στηθαίο, πλάτους 17 μέτρων. Να πιέσουμε την Κυβέρνηση να ολοκληρωθούν και οι υπόλοιπες προμελέτες, τόνισε, γιατί ο συγκεκριμένος είναι ένας δρόμος με μεγάλη κίνηση και προς τα Βαλκάνια και πρόκειται για μία πολύ σημαντική εναλλακτική διαδρομή και για την Ελλάδα. Ο νομάρχης Κοζάνης Γιώργος Δακής υπογράμμισε ότι η παρουσία των νομαρχών χθες ανέδειξε και τη σημασία που αποδίδουν στο συγκεκριμένο δρόμο επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα έργο εθνικής στρατηγικής σημασίας, που ενισχύει τη δημόσια, εθνική και κοινωνική ασφάλεια αλλά και την ανάπτυξη και συνεργασία με τις Βαλκανικές χώρες. «Έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί χθες» είπε χαρακτηριστικά. Σε κάθε περίπτωση είναι επιτακτική ανάγκη να δοθεί μία λύση σήμερα και να ολοκληρωθεί μέσα στα πλαίσια του νέου ΕΣΠΑ. Ενώ, χαρακτηρίζοντας την Κοζάνη και τη Φλώρινα ως «ενεργειακή καρδιά της Ελλάδας» ανέφερε ότι στην περιοχή φιλοδοξούν να γίνει και ο άξονας Σιάτιστας-Καστοριάς μέχρι την Αλβανία συμβάλλοντας στην οικονομική συνεργασία και ανάπτυξη με τις όμορες Βαλκανικές χώρες. Σε γενικές γραμμές η αναβάθμιση του άξονα αυτού θα αποτελέσει μια δίοδο προς τη Νότιο Ελλάδα και αναπτυξιακή διέξοδο, με όλα τα οφέλη που θα επιφέρει αυτό στην αγορά, στον τουρισμό, στη διακίνηση προϊόντων και αγαθών και στην ασφαλή μετακίνηση. Ο δρόμος αυτός θα ενώσει τη Νότια Ελλάδα όχι μόνο με τη Βόρεια αλλά θα αποτελέσει και την «πύλη», τόσο προς τα Δυτικά Βαλκάνια, όσο και προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, μέσω Ηγουμενίτσας, ως μία συμπληρωματική οδική διασύνδεση (Π.Α.Θ.Ε. –ΕΓΝΑΤΙΑ), σε κάθετο αλλά και σε οριζόντιο επίπεδο αξιοποιώντας τις υπάρχουσες υποδομές της Εγνατίας. Υπενθυμίζεται ότι ο εν λόγω άξονας εντάχθηκε, από την προηγούμενη ακόμη Κυβέρνηση στο ΕΣΠΑ, σύμφωνα με διαβεβαιώσεις του τότε υπουργού ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργου Σουφλιά, ενώ ήταν ήδη δεσμευμένα 100 εκ. ευρώ, για το τμήμα του οδικού άξονα Κοζάνης –Λάρισας. Τη δέσμευση αυτή, επιβεβαίωσε κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στη Λάρισα και ο υπουργός Υποδομών που εξήγγειλε την προώθηση των απαιτούμενων μελετών με καλύτερα και ασφαλέστερα γεωμετρικά στοιχεία (17 μέτρα πλάτος αντί 11, κ. α). Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης: ο αντινομάρχης Καστοριάς Γιάννης Σόκουτης, καθώς ο νομάρχης δεν μπόρεσε για προσωπικούς λόγους να παραστεί, οι αντινομάρχες Λάρισας Γ. Φακής και Ρένα Καραλαριώτου, η έπαρχος Ελασσόνας Μαρία Μαμάρα, και ο αναπληρωτής διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Χρ. Λυτροκάπης. ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ Ειδικότερα, το κοινό Υπόμνημα που υπογράφεται από τους νομάρχες και περιλαμβάνει τις θέσεις των τεσσάρων Νομών για το έργο αναφέρει τα ακόλουθα: «Έργο ζωτικής σημασίας τόσο για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας όσο και της Θεσσαλίας, αλλά κατά κύριο λόγο για τη χώρα ολόκληρη, αποτελεί η υλοποίηση του κάθετου οδικού άξονα Νίκης - Φλώρινας – Πτολεμαΐδας - Κοζάνης - Λάρισας, με προδιαγραφές σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου. Το εν λόγω έργο, το οποίο ξεκινάει από τη Νίκη και καταλήγει στη Λάρισα, έχει χωριστεί σε επιμέρους τμήματα, των οποίων οι μελέτες βρίσκονται σε διαφορετικό στάδιο ωρίμανσης. Το έργο αυτό στρατηγικής σημασίας για την πατρίδα μας, γέφυρα ανάπτυξης των σχέσεων ειρήνης και συνεργασίας με τους γείτονες μας των Βαλκανίων, αποτελούσε διαχρονικά ζητούμενο για την αναπτυξιακή πορεία της ευρύτερης περιοχής. Ο συγκεκριμένος οδικός άξονας πρόκειται να ενώσει όχι μόνο τη Νότιο Ελλάδα με τη Βόρεια Ελλάδα, ως εναλλακτική ασφαλής δίοδος των ορεινών όγκων, αλλά να αποτελέσει και άξονα οικονομικής ανάπτυξης τόσο προς τα Δυτικά Βαλκάνια, όσο και προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη μέσω Ηγουμενίτσας. Το πρόβλημα των Τεμπών αναδεικνύει περαιτέρω την αναγκαιότητα άμεσης κατασκευής του ανωτέρω οδικού άξονα για τους πολυαναφερθέντες και πολυσήμαντους εθνικούς λόγους. Διερμηνεύοντας τις ομόθυμες προσδοκίες του συνόλου των φορέων αλλά και των κατοίκων των Νομών μας θεωρούμε ότι επιβάλλεται, όσο ποτέ άλλοτε, η άμεση έναρξη κατασκευής αυτού του οδικού άξονα στα τμήματα που έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, αλλά και η επίσπευση της ολοκλήρωσης των μελετών των υπολοίπων τμημάτων, ώστε το σύνολο του έργου να ολοκληρωθεί τα αμέσως επόμενα χρόνια. Προσβλέποντας στην απόφασή σας για την κατασκευή του εν λόγω οδικού άξονα, είμαστε στη διάθεσή σας και παρακαλούμε να ορίσετε συνάντηση μαζί μας. WWW.ELEFTERIA.GR |
Τοπική και Διεθνής Ενημέρωση για την Πολιτική, την Οικονομία, την Άμυνα & Διπλωματία, την Κοινωνία.
Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου