Δευτέρα 29 Μαρτίου 2010

«Ξέφραγο αμπέλι» η σήραγγα των Τεμπών
* Εικόνες επικίνδυνης αμέλειας και εγκατάλειψης, θίγουν ζητήματα ασφάλειας και υγιεινής
 
Της Μαρίνας Αποστολόπουλου
 
 
Σπασμένες πόρτες, εγκαταλελειμμένα υλικά, πυροσβεστήρες που έχουν να αναγομωθούν από το 2007 ή άλλοι που είναι πεσμένοι «χύμα» στους διαδρόμους των εξόδων διαφυγής, συνθέτουν την εικόνα του τούνελ των Τεμπών από όπου διέρχονται τα τρένα του ΟΣΕ.
Αυτού του ίδιου τούνελ που όταν στις 5 Ιανουαρίου είχε γίνει η γνωστή φάρσα για βόμβα, που είχε προκαλέσει γενική αναστάτωση, τόσος λόγος είχε γίνει για τον τρόπο φύλαξης και ασφάλειάς του. Εκείνη την ίδια περίοδο το τούνελ ήταν από μόνο του «ξέφραγο αμπέλι» -όπως αδιάψευστα μαρτυρούν οι φωτογραφίες που σήμερα παρουσιάζει η «Ε»- και ο καθένας θα είχε τον τρόπο, εφόσον επιθυμούσε να προβεί σε οιαδήποτε ενέργεια.
Οι πόρτες που οδηγούν στη δίοδο διαφυγής, η οποία σχηματίζει ένα «S» και καταλήγει στον Πηνειό, προκειμένου να μπορούν σε περίπτωση ανάγκης να διαφύγουν οι επιβάτες, θα έπρεπε κανονικά να μπορούν να ανοίγουν αυτόματα με το πάτημα ενός κουμπιού.
Αντ’ αυτού ήταν κατεστραμμένες και σωριασμένες κάτω-κατά πάσα πιθανότητα λόγω της υψηλής ταχύτητας των αμαξοστοιχιών και λόγω κακής εφαρμογής. Αλλά, κανείς δεν βρέθηκε να τις αποκαταστήσει με αποτέλεσμα και η ομαλή κίνηση των επιβατών προς την έξοδο να μπορούσε να εμποδιστεί αλλά και όποιοι θα επιθυμούσαν να μπουν στο τούνελ να έχουν απρόσκοπτη πρόσβαση, όποτε το επιθυμούν.
Οι πυροσβεστήρες, «αχρείαστοι νάναι» αλλά αν ο μη γένοιτο χρειαστούν, το πιθανότερο είναι να πάθουν ...αφλογιστία, αφού έχουν να αναγομωθούν από το 2007.
Μέσα στον διάδρομο διαφυγής τα νερά λιμνάζουν, ενώ καρούλια με σύρμα έχουν εγκαταλειφθεί στο «πεζοδρόμιο» εντός της σήραγγας και ο καθένας θα μπορούσε να βάλει τη φαντασία του να δουλέψει σχετικά με το «πώς» θα μπορούσε να προκαλέσει δολιοφθορά.
Υπό τέτοιες συνθήκες είναι μάλλον περιττό να εγείρεται συζήτηση περί της ασφάλειας της σήραγγας, η οποία εξακολουθεί λογω του κλεισίματος των Τεμπών να αποτελεί τη μόνη απευθείας οδό επικοινωνίας στον άξονα του εθνικού οδικού δικτύου. Αλλά και ανεξάρτητα από αυτό είναι απαράδεκτο να παρουσιάζει μία τέτοια εικόνα «εγκατάλειψης» η οποία ανά πάσα στιγμή μπορεί να αποβεί επικίνδυνη.
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: