Ασκήσεις ραντάρ και... αντοχής
ToΥ ΠΑΡΙ ΚΑΡΒΟΥΝΟΠΟΥΛΟΥ
p.karvounopoulos@realnews.gr
Η δοκιμή του πανάκριβου και σύγχρονου συστήματος μακράς επιτήρησης «Long Horizon», που οι Τούρκοι έχουν αρχίσει να εγκαθιστούν από τις αρχές του 2000 στα παράλιά τους, είναι η αιτία των «σουλάτσων» τουρκικών πολεμικών πλοίων στο Αιγαίο με προορισμό... το Σούνιο και τη Ραφήνα. Αυτή είναι η επικρατέστερη «επιχειρησιακή» εκτίμηση των επιτελών του Πενταγώνου, η οποία όμως δεν ακυρώνει το μέγεθος της πρόκλησης που έχει αρχίσει να δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην κυβέρνηση, ουσιαστικό και επικοινωνιακό.
Στόχος
Είναι βέβαιο ότι στην Αγκυρα κάποιοι κύκλοι επιδιώκουν να κρατούν ψηλά το θερμόμετρο της έντασης στο Αιγαίο, στοχεύοντας και στα «εθνικά» αντανακλαστικά της ελληνικής κοινής γνώμης.Τον τελευταίο μήνα,τρεις φρεγάτες και μία κορβέτα έφθασαν ανοιχτά του Σουνίου
ΟΙ εκτιμήσεις των επιτελών λένε ότι οι Τούρκοι δοκιμάζουν το σύστημα «Long Horizon» χρησιμοποιώντας ως «στόχους» τα πλοία τους. Το προηγμένο σύστημα επιτήρησης αποτελείται από σύγχρονα ραντάρ, αισθητήρες και δορυφορικά συστήματα, είναι πλέον έτοιμο για χρήση από τις τουρκικές Ενοπλες Δυνάμεις και χρησιμοποιείται ως δυνατό χαρτί της Αγκυρας εντός του ΝΑΤΟ, προκειμένου να υλοποιήσει την επιδίωξή της για έλεγχο του εναέριου και θαλάσσιου χώρου του Αιγαίουμέχρι τον 25ο παράλληλο.
Αυτήν την περίοδο, στο πλαίσιο της συζήτησης για τη νέα δομή του ΝΑΤΟ, παραμένει ανοιχτό το ζήτημα του καθορισμού περιοχών ευθύνης των ελληνικών και των τουρκικών ραντάρ. Η Αγκυρα επιμένει, προτάσσοντας και την τεχνολογική της εξέλιξη, ότι πρέπει να της δοθεί ο έλεγχος του μισού Αιγαίου.
Συνεχείς προκλήσεις
Δώδεκα πολεμικά πλοία των Τούρκων έχουν «αλωνίσει» το Αιγαίο από την αρχή του χρόνου. Τον τελευταίο μήνα, τρεις φρεγάτες και μία κορβέτα έφθασαν ανοιχτά του Σουνίου. Στην τελευταία περίπτωση, αυτή της κορβέτας Bafra, είχαμε και το περιστατικό της απόπειρας ελέγχου του πλου ελληνικού εμπορικού πλοίου που έπλεε –όπως και η τουρκική κορβέτα, βεβαίως- σε ελληνικά ύδατα! Η απίστευτη επιθετικότητα που επιδεικνύει πλέον η Αγκυρα έχει προκαλέσει «νευρική κρίση» στην Αθήνα, κάτι που έγινε αντιληπτό και κατά τη διάρκεια διαχείρισης του τελευταίου επεισοδίου με την κορβέτα. Το Πεντάγωνο, έξι ώρες μετά το περιστατικό με τον έλεγχο του εμπορικού πλοίου από την τουρκική κορβέτα, ενημέρωσε για το γεγονός. Εξι ώρες είναι ασφαλώς μεγάλος χρόνος, απαραίτητος όμως για να διασταυρωθούν όλες οι πληροφορίες. Αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος, όμως, υπήρξαν πληροφορίες -με τη μορφή διαρροών- από το υπουργείο Εξωτερικών, σύμφωνα με τις οποίες το επεισόδιο μπορεί να μην είχε τις διαστάσεις που περιέγραφε το Πεντάγωνο!
Λίγες ώρες αργότερα, το υπουργείο Αμυνας σε νέα ενημέρωσή του υποστήριζε, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι είχε κάνει λάθος και ότι τελικά η επικοινωνία που ακούστηκε στον ασύρματο ήταν μεταξύ του Λιμεναρχείου Ραφήνας και κάποιου εμπορικού πλοίου! Πηγές προερχόμενες από την πολιτική ηγεσία του Πενταγώνου, μάλιστα,έριχναν ευθύνες στους στρατιωτικούς, οι οποίοι «βιάστηκαν να ενημερώσουν τους δημοσιογράφους». Η υπόθεση περιπλέχθηκε ακόμη περισσότερο από τη θέση της πλοιοκτήτριας εταιρείας του εμπορικού πλοίου, η οποία απλώς παρέπεμπε για ενημέρωση όχι στο λιμεναρχείο αλλά στο υπουργείο Αμυνας.
Ο χειρισμός της μίνι κρίσης που προκάλεσε ο τριήμερος πλους της κορβέτας Bafra σ’ όλο το Αιγαίο χαρακτηρίστηκε και πάλι από ασυνεννοησία μεταξύ πολιτικών ηγεσιών Πενταγώνου - ΥΠΕΞ και των στρατιωτικών που κλήθηκαν μέσα στη νύχτα -ξημερώματα Τετάρτης έγινε το περιστατικό- να διαχειριστούν μία κατάσταση η οποία απαιτούσε την εμπλοκή και της πολιτικής ηγεσίας.
Ψύχραιμοι μεν, έτοιμοι δε...
Ο υπουργός Αμυνας Βαγγέλης Βενιζέλος τονίζει πάντα στις δηλώσεις του τη λέξη «ψυχραιμία» όταν αναφέρεται στις συνεχώς εντεινόμενες τουρκικές προκλήσεις.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ανησυχεί και γι’ αυτό οι εντολές που έχουν δοθεί προς όλους τους κρίσιμους για την αντιμετώπιση των τουρκικών προκλήσεων στρατιωτικούς σχηματισμούς περιλαμβάνουν και τη λέξη «ετοιμότητα». Αξιοποιώντας τις εμπειρίες της κρίσης των Ιμίων, η Αθήνα δεν πρόκειται να «τσιμπήσει» το δόλωμα των προκλήσεων, αφήνοντας ένα επεισόδιο να εξελιχθεί σε κρίση. Ομως, πολλοί έχουν αρχίσει πλέον να προβληματίζονται αν θα αναγκαστεί η κυβέρνηση να ορίσει μία «κόκκινη γραμμή ανοχής», πιεζόμενη όχι μόνο από τους Τούρκους αλλά και από το πολιτικό κόστος που ενδεχομένως διαπιστώσει ότι εισπράττει. Το ξέσπασμα του αντιπροέδρου Θόδωρου Πάγκαλου από την Καβάλα, απ’ όπου μίλησε για κλείσιμο του τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή, είναι ενδεικτικό. Ο Θ. Πάγκαλος διευκρίνισε ότι οι τουρκικές βόλτες στο Αιγαίο ασφαλώς και δεν μπορούν να θεωρηθούν αβλαβείς διελεύσεις.
Ρεαλισμός και νέοι στόχοι έναντι της Τουρκίας
Πάνος Μπεγλίτης*
«Η έντονη δραστηριότητα που επιδεικνύουν την τελευταία περίοδο οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις στον εναέριο και στον θαλάσσιο χώρο του Αιγαίου απαιτεί από την πλευρά της χώρας μας τη μέγιστη δυνατή προσοχή και ψυχραιμία στην αποτελεσματική διαχείρισή της. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει ούτε να υποτιμούμε ανάλογα περιστατικά, ούτε όμως και να τα διογκώνουμε, δημιουργώντας κλίμα τεχνητής έντασης στις διμερείς σχέσεις και ανασφάλειας στους πολίτες.
Η περίπτωση των Ιμίων, ως διαχείριση κρίσης, πρέπει να μας έχει κάνει περισσότερο προσεκτικούς.Και αυτό αφορά όλους μας, συμπεριλαμβανομένων των μέσων ενημέρωσης. Ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες, όπου εξελίσσεται στο εσωτερικό της τουρκίας ένα σκληρό πολιτικό και θεσμικό μπρα ντεφερ, ανάμεσα στη νόμιμη και δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση του κ. ερντογάν και τους θεσμούς που επιχειρούν να αυτονομηθούν και να επιβάλουν τη δική τους ατζέντα. Οι εσωτερικές εξελίξεις στην τουρκία και οι ενδεχόμενες “εξωτερικές” συνέπειές τους, δεν αφορούν μόνον την ελλάδα.
Αφορούν και την ευρωπαϊκή ενωση και ασφαλώς τις Ηνωμένες Πολιτείες, που δεν διαθέτουν μια ειλικρινή στρατηγική έναντι της τουρκίας. ή στάση τους είναι συγκυριακή και εκπέμπει αντιφατικά μηνύματα.
Γίνεται όλο και περισσότερο εμφανής η ανάγκη διαμόρφωσης μιας νέας εθνικής στρατηγικής της χώρας μας έναντι της τουρκίας,στη βάση της ευρύτερης συναίνεσης και συνεννόησης των πολιτικών δυνάμεων, με ρεαλισμό και καθαρούς στόχους. ή απουσία της ενισχύει τις συναισθηματικές και αταβιστικές προσεγγίσεις και κυρίως ευνοεί την υπερβολή και την εσωτερική χρήση των πράγματι δύσκολων σχέσεων της ελλάδας με την τουρκία».* Aναπληρωτής υπουργός Αμυνας__
Real News σελ.31
Τουρκικό πρόγραμμα "Μακρινός Ορίζων" και κοντόφθαλμη ελληνική πολιτική
Mία διαφορετική εκδοχή για τις συνεχιζόμενες διελεύσεις σκαφών του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (TDK) στη καρδιά του Αιγαίου, δίνει σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Realnews. Σύμφωνα με αυτό, η Άγκυρα αξιοποιεί τα πολεμικά της πλοία ως δυνητικούς στόχους για τη δοκιμή του νέου Κέντρου Ελέγχου Ναυτικής Επιτήρησης και Παρακολούθησης Πλοίων "Μεγάλος Ορίζοντας" (Uzun Ufuk), η πρώτη φάση του οποίου ολοκληρώθηκε πρόσφατα. Το προηγμένο σύστημα ναυτικής επιτήρησης αποτελείται από σειρά επίγειων και εναέριων αισθητήρων και συγκεκριμένα από δίκτυο επίγειων ραντάρ έρευνας επιφανείας και συστημάτων ηλεκτρονικών μέτρων υποστήριξης (ESM), διάταξη οπτικών μέσων επιτήρησης (LLTV/IR) καθώς και ολοκληρωμένο σύστημα επικοινωνιών και ζεύξης δεδομένων με σκάφη επιφανείας του ΤDK και της Toυρκικής Ακτοφυλακής (SG), παρέχοντας τη δυνατότητα στην Άγκυρα να έχει επί 24ωρου βάσης ενιαία τακτική εικόνα για ολόκληρο το Αιγαίο. Σε δεύτερη φάση αναμένεται βέβαια περαιτέρω αναβάθμιση της τουρκικής ικανότητας επιτήρησης, αναγνώρισης και συλλογής πληροφοριών με την απόκτηση Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV) και αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας CN-235MPA ή την εκτόξευση του κατασκοπευτικού δορυφόρου Gokturk.
Προτάσσοντας τη τεχνολογική υπεροχή της έναντι της Ελλάδας, η Τουρκία θα διεκδικήσει μεγαλύτερη εμπλοκή στον ευαίσθητο τομέα της Έρευνας & Διάσωσης (SAR), ανακτώντας τον έλεγχο του εναέριου και θαλάσσιου χώρου του Αιγαίου μέχρι τον 25ο Μεσημβρινό. Υπενθυμίζεται ότι αυτή τη περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η διαπραγματευση για τον καθορισμό των περιοχών ευθύνης των ελληνικών και τουρκικών ραντάρ στο πλαίσιο της νέας Δομής του ΝΑΤΟ.
Αντιθέτως, η ελληνική πλευρά κατάφερε να απωλέσει όλα τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) του Πολεμικού Ναυτικού και να οδηγήσει το Λιμενικό Σώμα (ΛΣ) στα πρόθυρα της διάλυσης. Αν και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Γ΄ ΚΠΣ, καμιά ελληνική κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει στην προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την υλοποίηση τη Β΄ φάσης εγκατάστασης του VTMIS σε ολόκληρο το Αιγαίο, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα! Το ηλεκτρονικό πληροφοριακό σύστημα ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας VTMIS (Vessel Traffic Management Information Services), που από το 2004 είναι εγκατεστημένο στον Πειραιά, την Πάτρα, την Κέρκυρα και την Ηγουμενίτσα δίνει εικόνα στο Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας, που λειτουργεί καθ' όλη τη διάρκεια του 24ώρου, μέσω μικροκυματικών ζεύξεων από 11 μη επανδρωμένους σταθμούς αισθητήρων, 5 περιπολικά σκάφη του ΛΣ και 7 περιφερειακά λιμεναρχεία της χώρας. Με απλά λόγια, το ΛΣ έχει ολοκληρωμένη εικόνα για τις ρότες μεγάλων εμπορικών πλοίων σε περιοχές πλησίον της ηπειρωτικής, όχι όμως και για τα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω, Ρόδο, στη Σητεία και στη Νεάπολη Βοιών.
http://strategy-geopolitics4.blogsp
p.karvounopoulos@realnews.gr
Η δοκιμή του πανάκριβου και σύγχρονου συστήματος μακράς επιτήρησης «Long Horizon», που οι Τούρκοι έχουν αρχίσει να εγκαθιστούν από τις αρχές του 2000 στα παράλιά τους, είναι η αιτία των «σουλάτσων» τουρκικών πολεμικών πλοίων στο Αιγαίο με προορισμό... το Σούνιο και τη Ραφήνα. Αυτή είναι η επικρατέστερη «επιχειρησιακή» εκτίμηση των επιτελών του Πενταγώνου, η οποία όμως δεν ακυρώνει το μέγεθος της πρόκλησης που έχει αρχίσει να δημιουργεί μεγάλο πρόβλημα στην κυβέρνηση, ουσιαστικό και επικοινωνιακό.
Στόχος
Είναι βέβαιο ότι στην Αγκυρα κάποιοι κύκλοι επιδιώκουν να κρατούν ψηλά το θερμόμετρο της έντασης στο Αιγαίο, στοχεύοντας και στα «εθνικά» αντανακλαστικά της ελληνικής κοινής γνώμης.Τον τελευταίο μήνα,τρεις φρεγάτες και μία κορβέτα έφθασαν ανοιχτά του Σουνίου
ΟΙ εκτιμήσεις των επιτελών λένε ότι οι Τούρκοι δοκιμάζουν το σύστημα «Long Horizon» χρησιμοποιώντας ως «στόχους» τα πλοία τους. Το προηγμένο σύστημα επιτήρησης αποτελείται από σύγχρονα ραντάρ, αισθητήρες και δορυφορικά συστήματα, είναι πλέον έτοιμο για χρήση από τις τουρκικές Ενοπλες Δυνάμεις και χρησιμοποιείται ως δυνατό χαρτί της Αγκυρας εντός του ΝΑΤΟ, προκειμένου να υλοποιήσει την επιδίωξή της για έλεγχο του εναέριου και θαλάσσιου χώρου του Αιγαίουμέχρι τον 25ο παράλληλο.
Αυτήν την περίοδο, στο πλαίσιο της συζήτησης για τη νέα δομή του ΝΑΤΟ, παραμένει ανοιχτό το ζήτημα του καθορισμού περιοχών ευθύνης των ελληνικών και των τουρκικών ραντάρ. Η Αγκυρα επιμένει, προτάσσοντας και την τεχνολογική της εξέλιξη, ότι πρέπει να της δοθεί ο έλεγχος του μισού Αιγαίου.
Συνεχείς προκλήσεις
Δώδεκα πολεμικά πλοία των Τούρκων έχουν «αλωνίσει» το Αιγαίο από την αρχή του χρόνου. Τον τελευταίο μήνα, τρεις φρεγάτες και μία κορβέτα έφθασαν ανοιχτά του Σουνίου. Στην τελευταία περίπτωση, αυτή της κορβέτας Bafra, είχαμε και το περιστατικό της απόπειρας ελέγχου του πλου ελληνικού εμπορικού πλοίου που έπλεε –όπως και η τουρκική κορβέτα, βεβαίως- σε ελληνικά ύδατα! Η απίστευτη επιθετικότητα που επιδεικνύει πλέον η Αγκυρα έχει προκαλέσει «νευρική κρίση» στην Αθήνα, κάτι που έγινε αντιληπτό και κατά τη διάρκεια διαχείρισης του τελευταίου επεισοδίου με την κορβέτα. Το Πεντάγωνο, έξι ώρες μετά το περιστατικό με τον έλεγχο του εμπορικού πλοίου από την τουρκική κορβέτα, ενημέρωσε για το γεγονός. Εξι ώρες είναι ασφαλώς μεγάλος χρόνος, απαραίτητος όμως για να διασταυρωθούν όλες οι πληροφορίες. Αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος, όμως, υπήρξαν πληροφορίες -με τη μορφή διαρροών- από το υπουργείο Εξωτερικών, σύμφωνα με τις οποίες το επεισόδιο μπορεί να μην είχε τις διαστάσεις που περιέγραφε το Πεντάγωνο!
Λίγες ώρες αργότερα, το υπουργείο Αμυνας σε νέα ενημέρωσή του υποστήριζε, ούτε λίγο ούτε πολύ, ότι είχε κάνει λάθος και ότι τελικά η επικοινωνία που ακούστηκε στον ασύρματο ήταν μεταξύ του Λιμεναρχείου Ραφήνας και κάποιου εμπορικού πλοίου! Πηγές προερχόμενες από την πολιτική ηγεσία του Πενταγώνου, μάλιστα,έριχναν ευθύνες στους στρατιωτικούς, οι οποίοι «βιάστηκαν να ενημερώσουν τους δημοσιογράφους». Η υπόθεση περιπλέχθηκε ακόμη περισσότερο από τη θέση της πλοιοκτήτριας εταιρείας του εμπορικού πλοίου, η οποία απλώς παρέπεμπε για ενημέρωση όχι στο λιμεναρχείο αλλά στο υπουργείο Αμυνας.
Ο χειρισμός της μίνι κρίσης που προκάλεσε ο τριήμερος πλους της κορβέτας Bafra σ’ όλο το Αιγαίο χαρακτηρίστηκε και πάλι από ασυνεννοησία μεταξύ πολιτικών ηγεσιών Πενταγώνου - ΥΠΕΞ και των στρατιωτικών που κλήθηκαν μέσα στη νύχτα -ξημερώματα Τετάρτης έγινε το περιστατικό- να διαχειριστούν μία κατάσταση η οποία απαιτούσε την εμπλοκή και της πολιτικής ηγεσίας.
Ψύχραιμοι μεν, έτοιμοι δε...
Ο υπουργός Αμυνας Βαγγέλης Βενιζέλος τονίζει πάντα στις δηλώσεις του τη λέξη «ψυχραιμία» όταν αναφέρεται στις συνεχώς εντεινόμενες τουρκικές προκλήσεις.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ανησυχεί και γι’ αυτό οι εντολές που έχουν δοθεί προς όλους τους κρίσιμους για την αντιμετώπιση των τουρκικών προκλήσεων στρατιωτικούς σχηματισμούς περιλαμβάνουν και τη λέξη «ετοιμότητα». Αξιοποιώντας τις εμπειρίες της κρίσης των Ιμίων, η Αθήνα δεν πρόκειται να «τσιμπήσει» το δόλωμα των προκλήσεων, αφήνοντας ένα επεισόδιο να εξελιχθεί σε κρίση. Ομως, πολλοί έχουν αρχίσει πλέον να προβληματίζονται αν θα αναγκαστεί η κυβέρνηση να ορίσει μία «κόκκινη γραμμή ανοχής», πιεζόμενη όχι μόνο από τους Τούρκους αλλά και από το πολιτικό κόστος που ενδεχομένως διαπιστώσει ότι εισπράττει. Το ξέσπασμα του αντιπροέδρου Θόδωρου Πάγκαλου από την Καβάλα, απ’ όπου μίλησε για κλείσιμο του τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή, είναι ενδεικτικό. Ο Θ. Πάγκαλος διευκρίνισε ότι οι τουρκικές βόλτες στο Αιγαίο ασφαλώς και δεν μπορούν να θεωρηθούν αβλαβείς διελεύσεις.
Ρεαλισμός και νέοι στόχοι έναντι της Τουρκίας
Πάνος Μπεγλίτης*
«Η έντονη δραστηριότητα που επιδεικνύουν την τελευταία περίοδο οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις στον εναέριο και στον θαλάσσιο χώρο του Αιγαίου απαιτεί από την πλευρά της χώρας μας τη μέγιστη δυνατή προσοχή και ψυχραιμία στην αποτελεσματική διαχείρισή της. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει ούτε να υποτιμούμε ανάλογα περιστατικά, ούτε όμως και να τα διογκώνουμε, δημιουργώντας κλίμα τεχνητής έντασης στις διμερείς σχέσεις και ανασφάλειας στους πολίτες.
Η περίπτωση των Ιμίων, ως διαχείριση κρίσης, πρέπει να μας έχει κάνει περισσότερο προσεκτικούς.Και αυτό αφορά όλους μας, συμπεριλαμβανομένων των μέσων ενημέρωσης. Ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες, όπου εξελίσσεται στο εσωτερικό της τουρκίας ένα σκληρό πολιτικό και θεσμικό μπρα ντεφερ, ανάμεσα στη νόμιμη και δημοκρατικά εκλεγμένη κυβέρνηση του κ. ερντογάν και τους θεσμούς που επιχειρούν να αυτονομηθούν και να επιβάλουν τη δική τους ατζέντα. Οι εσωτερικές εξελίξεις στην τουρκία και οι ενδεχόμενες “εξωτερικές” συνέπειές τους, δεν αφορούν μόνον την ελλάδα.
Αφορούν και την ευρωπαϊκή ενωση και ασφαλώς τις Ηνωμένες Πολιτείες, που δεν διαθέτουν μια ειλικρινή στρατηγική έναντι της τουρκίας. ή στάση τους είναι συγκυριακή και εκπέμπει αντιφατικά μηνύματα.
Γίνεται όλο και περισσότερο εμφανής η ανάγκη διαμόρφωσης μιας νέας εθνικής στρατηγικής της χώρας μας έναντι της τουρκίας,στη βάση της ευρύτερης συναίνεσης και συνεννόησης των πολιτικών δυνάμεων, με ρεαλισμό και καθαρούς στόχους. ή απουσία της ενισχύει τις συναισθηματικές και αταβιστικές προσεγγίσεις και κυρίως ευνοεί την υπερβολή και την εσωτερική χρήση των πράγματι δύσκολων σχέσεων της ελλάδας με την τουρκία».* Aναπληρωτής υπουργός Αμυνας__
Real News σελ.31
Τουρκικό πρόγραμμα "Μακρινός Ορίζων" και κοντόφθαλμη ελληνική πολιτική
Mία διαφορετική εκδοχή για τις συνεχιζόμενες διελεύσεις σκαφών του Τουρκικού Πολεμικού Ναυτικού (TDK) στη καρδιά του Αιγαίου, δίνει σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Realnews. Σύμφωνα με αυτό, η Άγκυρα αξιοποιεί τα πολεμικά της πλοία ως δυνητικούς στόχους για τη δοκιμή του νέου Κέντρου Ελέγχου Ναυτικής Επιτήρησης και Παρακολούθησης Πλοίων "Μεγάλος Ορίζοντας" (Uzun Ufuk), η πρώτη φάση του οποίου ολοκληρώθηκε πρόσφατα. Το προηγμένο σύστημα ναυτικής επιτήρησης αποτελείται από σειρά επίγειων και εναέριων αισθητήρων και συγκεκριμένα από δίκτυο επίγειων ραντάρ έρευνας επιφανείας και συστημάτων ηλεκτρονικών μέτρων υποστήριξης (ESM), διάταξη οπτικών μέσων επιτήρησης (LLTV/IR) καθώς και ολοκληρωμένο σύστημα επικοινωνιών και ζεύξης δεδομένων με σκάφη επιφανείας του ΤDK και της Toυρκικής Ακτοφυλακής (SG), παρέχοντας τη δυνατότητα στην Άγκυρα να έχει επί 24ωρου βάσης ενιαία τακτική εικόνα για ολόκληρο το Αιγαίο. Σε δεύτερη φάση αναμένεται βέβαια περαιτέρω αναβάθμιση της τουρκικής ικανότητας επιτήρησης, αναγνώρισης και συλλογής πληροφοριών με την απόκτηση Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών (UAV) και αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας CN-235MPA ή την εκτόξευση του κατασκοπευτικού δορυφόρου Gokturk.
Προτάσσοντας τη τεχνολογική υπεροχή της έναντι της Ελλάδας, η Τουρκία θα διεκδικήσει μεγαλύτερη εμπλοκή στον ευαίσθητο τομέα της Έρευνας & Διάσωσης (SAR), ανακτώντας τον έλεγχο του εναέριου και θαλάσσιου χώρου του Αιγαίου μέχρι τον 25ο Μεσημβρινό. Υπενθυμίζεται ότι αυτή τη περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η διαπραγματευση για τον καθορισμό των περιοχών ευθύνης των ελληνικών και τουρκικών ραντάρ στο πλαίσιο της νέας Δομής του ΝΑΤΟ.
Αντιθέτως, η ελληνική πλευρά κατάφερε να απωλέσει όλα τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) του Πολεμικού Ναυτικού και να οδηγήσει το Λιμενικό Σώμα (ΛΣ) στα πρόθυρα της διάλυσης. Αν και έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση από το Γ΄ ΚΠΣ, καμιά ελληνική κυβέρνηση δεν έχει προχωρήσει στην προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την υλοποίηση τη Β΄ φάσης εγκατάστασης του VTMIS σε ολόκληρο το Αιγαίο, την Κρήτη και τα Δωδεκάνησα! Το ηλεκτρονικό πληροφοριακό σύστημα ελέγχου της θαλάσσιας κυκλοφορίας VTMIS (Vessel Traffic Management Information Services), που από το 2004 είναι εγκατεστημένο στον Πειραιά, την Πάτρα, την Κέρκυρα και την Ηγουμενίτσα δίνει εικόνα στο Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας, που λειτουργεί καθ' όλη τη διάρκεια του 24ώρου, μέσω μικροκυματικών ζεύξεων από 11 μη επανδρωμένους σταθμούς αισθητήρων, 5 περιπολικά σκάφη του ΛΣ και 7 περιφερειακά λιμεναρχεία της χώρας. Με απλά λόγια, το ΛΣ έχει ολοκληρωμένη εικόνα για τις ρότες μεγάλων εμπορικών πλοίων σε περιοχές πλησίον της ηπειρωτικής, όχι όμως και για τα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Χίο, Σάμο, Κω, Ρόδο, στη Σητεία και στη Νεάπολη Βοιών.
http://strategy-geopolitics4.blogsp
Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/03/blog-post_29.html#ixzz0jYgPu85I
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου