Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010


 
ΑΝΟΙΧΤΟ ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ Ο Γ.Γ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ ΠΥΡΟΔΟΤΩΝΤΑΣ ΣΕΝΑΡΙΑ
Θ’ ανοίξουν τα Τέμπη πριν ολοκληρωθούν τα έργα;
Τι περιλαμβάνει το «πακέτο» των διορθωτικών και υπολειπόμενων έργων που εκτελούν οι Ελβετοί αλπινιστές
 
Του Δημ. Κατσανάκη, www.elefteria.gr


 
Αν και οι Ελβετοί αλπινιστές της εταιρίας Geobrugg AG. συμπλήρωσαν την πρώτη εβδομάδα παρουσίας τους στην κοιλάδα των Τεμπών για την αποκατάσταση του δρόμου στην αρχική του κατάσταση, αναπάντητα παραμένουν σειρά ερωτημάτων για τα αίτια της κατολίσθησης αλλά και τον χρόνο παράδοσης του δρόμου στην κυκλοφορία.
Ο γενικός γραμματέας Υποδομών κ. Γιώργος Οικονομίδης, που βρέθηκε προχθές το μεσημέρι στη Λάρισα για να παρουσιάσει τη μελέτη τού υπουργείου για την κυκλοφορία των οχημάτων στον παραλιακό άξονα αποκάλυψε στο περιθώριο της ευρείας σύσκεψης ότι σύντομα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου θα έχει στα χέρια της το πόρισμα των ειδικών, από τους οποίους το Ελληνικό Δημόσιο έχει ζητήσει να αποφανθούν για το φαινόμενο.
«Βρισκόμαστε στο τέλος και ως εκ τούτου πολύ κοντά στην παράδοση του πορίσματος για να γνωρίζουμε τι ακριβώς συνέβη» είπε στους δημοσιογράφους ο κ. Οικονομίδης, που κλήθηκε να απαντήσει και σε ερώτημα για τις κυβερνητικές προθέσεις να παραδοθεί μια λωρίδα κυκλοφορίας στην κοιλάδα των Τεμπών χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αποκατάστασης. Ένα σενάριο που φαίνεται να κερδίζει έδαφος προκειμένου να επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη του υπουργού Δημ. Ρέππα να δοθούν τα Τέμπη στην κυκλοφορία μέχρι το Πάσχα, την ώρα που η εταιρία «αυτοκινητόδρομος Αιγαίο» έχει ζητήσει να δοθεί στην κυκλοφορία μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης εκτιμώντας ότι αυτές θα διαρκέσουν 4 μήνες.
Ο κ. Οικονομίδης με μια εξόχως πολιτική εκτίμηση άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα αφού ούτε επιβεβαίωσε, ούτε διέψευσε το σενάριο, που κυκλοφορεί ευρέως μεταξύ των τοπικών αρχών αλλά και στους διαδρόμους των δημόσιων υπηρεσιών. «Ο κ. Ρέππας εξέφρασε την επιθυμία να ολοκληρωθούν οι εργασίες αποκατάστασης στα Τέμπη μέχρι το Πάσχα για να δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία» είπε χαρακτηριστικά ο γενικός γραμματέας Υποδομών για να καταλήξει: «Σε καμία περίπτωση όμως δεν θα δοθεί στην κυκλοφορία ο δρόμος στην κοιλάδα των Τεμπών αν δεν έχουν προηγουμένως λυθεί τα θέματα ασφαλείας».
ΤΟ ΠΑΚΕΤΟ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Στο μεταξύ σύνθετες εργασίες για την αποκατάσταση των προβλημάτων στην κοιλάδα των Τεμπών εκτελούν οι Ελβετοί ειδικοί. Όπως αναφέρει η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίο» στην έκθεσή της προς το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Επικοινωνιών το «πακέτο» των εργασιών, που θα εκτελεστούν στη διάρκεια του τετραμήνου περιλαμβάνει διορθωτικές εργασίες στην περιοχή άμεσης γειτνίασης του συμβάντος και υπολειπόμενες εργασίες για την προστασία από βραχοπτώσεις σε ολόκληρο το μήκος της κοιλάδας των Τεμπών.
Αναλυτικά οι διορθωτικές εργασίες αφορούν σε εργασίες σταθεροποίησης των βράχων και καθαρισμού της επιφάνειας απότομων βράχων, έτσι ώστε η επιφάνειά τους να επέλθει σε σταθερή κατάσταση που θα επιτρέπει την εκτέλεση εργασιών για την προστασία από βραχοπτώσεις. Αυτές οι εργασίες περιλαμβάνουν και εργασίες επισκευής της οδού στην περιοχή της βραχόπτωσης. Μετά από τον επιτόπιο έλεγχο των εμπειρογνωμόνων, εντοπίστηκαν επιπλέον 270 τόνοι ασταθούς βράχου στην κορυφή της εναπομείνασας στήλης βράχου ακριβώς επάνω από την περιοχή από την οποία αποκολλήθηκε η βραχόμαζα. Αυτός ο βράχος πρέπει να σταθεροποιηθεί πριν από οποιεσδήποτε άλλες εργασίες στην περιοχή.
Οι διορθωτικές εργασίες περιγράφονται ως εξής:
* Σταθεροποίηση της κορυφής της βραχώδους στήλης που παραμένει στην επιφάνεια του απότομου βράχου που περιλαμβάνει καλώδια, δίχτυ και αγκύρια βράχου (περίπου 270 τόνοι υλικού).
* Απομάκρυνση του εναπομείναντος υλικού στη ζώνη αποκόλλησης που περιλαμβάνει την αφαίρεση των χαλαρών βράχων και λίθων (περίπου 50 τόνοι υλικού).
* Απομάκρυνση (ξεσκάρωμα) της άνω μεταβατικής ζώνης.
* Τοποθέτηση προσωρινών στηθαίων για να επιτραπεί η ασφαλής εκτέλεση εργασιών σε χαμηλότερο επίπεδο.
* Απομάκρυνση υλικού (ξεσκάρωμα) της κάτω απότομης μεταβατικής ζώνης.
* Ξεσκάρωμα της κατώτερης κεκλιμένης ζώνης.
* Απομάκρυνση των κατακρημνισμένων βράχων από το δρόμο (μετά την κατασκευή των μόνιμων έργων προστασίας από βραχοπτώσεις).
Η προστασία από βραχοπτώσεις σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη θα εφαρμοστεί στην περιοχή πριν την απομάκρυνση των κατακρημνισμένων βράχων.
Οι υπολειπόμενες εργασίες προστασίας από βραχοπτώσεις είναι αυτές που προβλέπονταν στην εγκεκριμένη μελέτη προστασίας από βραχοπτώσεις, εκτελούνται δε παράλληλα με τις ανωτέρω εργασίες σε όλη την κοιλάδα των Τεμπών.
Αυτές οι εργασίες περιγράφονται ως εξής: * Εργασίες απομάκρυνσης (ξεσκάρωμα) που περιλαμβάνουν την αφαίρεση των χαλαρών βράχων και λίθων.
* Τοποθέτηση των μέτρων προστασίας από βραχοπτώσεις σύμφωνα με την εγκεκριμένη μελέτη συμπεριλαμβανομένης σταθεροποίησης, τοποθέτησης διχτυών και φραχτών.
* Απομάκρυνση κατακρημνισμένων βράχων από το δρόμο.
* Αποκατάσταση του δρόμου στην αρχική του κατάσταση.
Λόγω του αποκλεισμού του δρόμου, υποστηρίζει με σαφήνεια η εταιρία, δίνεται η ευκαιρία να εκτελεστούν αυτές οι εργασίες με την ελάχιστη δυνατή όχληση της κυκλοφορίας και την εξασφάλιση μηδενικού κινδύνου για τους οδηγούς κατά τη διάρκεια εκτέλεσής τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: