Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010

Η Abu Dhabi MAR σε κρίσιμο ραντεβού για τα ΕΝΑΕ με Ε.Βενιζέλο - Αδιέξοδο στη συνάντηση (ανανέωση) Εκτύπωση E-mail
11-02-2010 12:52:58
Image
Κατ’ελάχιστον θέλει να έχει λυθεί το θέμα των υποβρυχίων, δηλαδή να υπάρξει τελεσίδικη λύση που να μην αφήνει περιθώρια για υπαναχωρήσεις σε καμία πλευρά και δεύτερον να έχει λυθεί το θέμα του προστίμου της Ε.Ε. Στο θέμα των υποβρυχίων η προτεινόμενη λύση από την κυβέρνηση είναι η επιστροφή του «Παπανικολής» η αποδοχή των άλλων τριών T-214 και η αντικατάσταση του προγράμματος εκσυγχρονισμού των δύο παλαιών υποβρυχίων Τ-209/1200 με δύο νέα Τ-209/1400. Με την καταβολή ενός επιπλέον ποσού 150 εκατ. ευρώ, κατά το ΥΠΕΘΑ κλείνει το θέμα.

Ένα άλλο ... «μικρό» θέμα που υπάρχει είναι η τύχη του S118 ΩΚΕΑΝΟΣ τύπου 209/1200 του Π.Ν. Μετά από πέντε (!) ολόκληρα χρόνια (από τον Νοέμβριο του 2004) παραμονής στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, στο πλαίσιο του προγράμματος εκσυγχρονισμού Neptune II, τώρα - μετά την καταγγελία της σύμβασης από την Thyssen Marine, μητρική της HDW που είναι ιδιοκτήτρια των ΕΝΑΕ – να θεωρείται «εκτός μάχης» για άγνωστο χρονικό διάστημα από το Π.Ν.!

Το σκάφος καθελκύστηκε στις 26 Φεβρουαρίου 2009 και στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του έγινε εγκατάσταση ΑΙΡ, αποτελούμενου από δύο μονάδες Κυψελών Καυσίμου Μεμβράνης Πολυμερούς Ηλεκτρολύτη (PEMFC)  ισχύος 120 kW η κάθε μία που θα αυξήσει  την αυτονομία σε κατάδυση με ταχύτητα 4 κόμβων από 95 σε 362,5 ώρες. Επίσης εγκαταστάθηκε  νέο σύστημα διοίκησης και ελέγχου βολής ISUS 90-46 με τέσσερις σταθμούς εργασίας και δυνατότητα υποβρύχιας εκτόξευσης βλημάτων κατά σκαφών επιφανείας Sub-Harpooon.
Aκόμα αναβαθμίστηκε ο εξοπλισμός επικοινωνιών  με την προσθήκη ζεύξης δεδομένων Link 11 και τερματικού δορυφορικών επικοινωνιών, εγκαταστάθηκε νέο ραντάρ επιφανείας, νέο σύστημα μέτρων ηλεκτρονικής υποστήριξης UME-100HN της Avitronics, νέος ηλεκτροοπτικός ιστός OMS 100EO σύστημα αντιμέτρων τορπιλών CIRCE κλπ. Όσο παραμένει η εκκρεμότητα το υποβρύχιο «αραχνιάζει» δεμένο στον Σκαραμαγκά.
Έστω όμως και αν οι Γερμανοί δεχθούν μία λύση για τα υποβρύχια, αυτή θα χρειαστεί μεγάλο χρονικό διάστημα, τουλάχιστον έξι μήνες για να αποτυπωθεί σε σύμβαση (αφού οι προηγούμενες συμβάσεις δεν ισχύουν λόγω της καταγγελίας που έκανε στα τέλη Σεπτεμβρίου η ΤΚΜS). To ερώτημα λοιπόν είναι τι θα απογίνουν τα ΕΝΑΕ μέχρι τότε, υπό ποίο καθεστώς θα λειτουργούν, ποιός θα πληρώνει κλπ. Αλλά το δυσκολότερο πρόβλημα δεν είναι αυτό. Το δυσκολότερο πρόβλημα είναι το ζήτημα του προστίμου της Ε.Ε..

Η Αbu Dhabi MAR έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται να πληρώσει το πρόστιμο (την ίδια θέση είχε και η TKMS). Να το «σβήσει» η Ε.Ε. είναι πρακτικά αδύνατον, ειδικά μετά από όλα αυτά που συμβαίνουν. Αρχικά οι Γερμανοί και τώρα οι αραβογερμανοί προτάσσουν την έφφραδη δέσμευση των τότε υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Ανάπτυξης, Ν.Χριστοδουλάκη και Α.Τσοχατζόπουλου βάσει της οποίας το κράτος θα εξοφλούσε το πρόστιμο της Ε.Ε.

Τα άλλα δύο θέματα που είναι άλυτα είναι οι εγγυήσεις που ζητούνται από την Abu Dhabi MAR για ανάληψη μελλοντικών ναυπηγικών ή επισκευαστικών προγραμμάτωνν (κορβέτες, εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ-200ΗΝ κλπ), οι οποίες επίσης είναι αδύνατον να δοθούν με δεσμευτική φόρμουλα. Και το τέταρτο είναι η μείωση του προσωπικού κατά 400 άτομα.
Το κρίσιμο ζητούμενο σήμερα είναι ποιά στάση θα τηρήσει ο Ευάγγελος Βενιζέλος, δηλαδή η κυβέρνηση στην συνάντηση. Δηλαδή αν θα δείξουν ότι προσεγγίζουν με κάποιο τρόπο τις θέσεις της Αbu Dhabi MAR ή «θα πετάξουν τη μπάλα στην εξέδρα» με κίνδυνο όμως... να διακοπεί το ματς!
Το ότι στην σημερινή συνάντηση απουσιάζει το υπουργείο Οικονομικών διά της υπουργού Λ.Κατσέλη, το οποίο είναι και αρμόδιο για το όλο θέμα (το ΥΠΕΘΑ μόνο σε ότι αφορά το πρόγραμμα των υποβρυχίων εμπλέκεται και όχι σε ότι αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς), αλλά και το Μαξίμου δεν εμφανίζεται, διά του Χ.Παμπούκη, όπως είχε συμβεί σε προηγούμενη συνάντηση, δεν είναι τόσο ενθαρρυντικά γεγονότα, σε ότι αφορά το αίσιο τέλος...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: