Αυτές είναι οι εταιρείες που έκοψαν την Ελλάδα στην μέση, www.zougla.gr
Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου 2010, 17:00
Πανικός επικρατεί στις τάξεις των κατασκευαστικών εταιρειών εν αναμονή του πορίσματος για την φονική κατολίσθηση στην κοιλάδα των Τεμπών, αλλά και του τεράστιου οικονομικού κόστους που συνεπάγεται η διχοτόμηση της Ελλάδας στο νευραλγικό σημείο της οδικής αρτηρίας Βορρά – Νότου.
Οι εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο της παράκαμψης των Τεμπών και επεδίδοντο στις περίφημες ανατινάξεις στον ορεινό όγκο του Κισσάβου είναι οι εξής:
«Hochtief PPP Solutions GmbH» (35%),
«Άκτωρ Παραχωρήσεις Α.Ε.» (20%)-των συμφερόντων του εκδότη των εφημερίδων «Έθνος» και «Πρώτο Θέμα» κ. Γιώργου Μπόμπολα,
«J & B Άβαξ Α.Ε.» (16,25%), συμφερόντων του Δάκη Ιωάννου «Vinci Concessions S.A.» (13,75%),
«ΑΕΓΕΚ» (10%) συμφερόντων Μαρούλη
«Αθηνά ΑΤΕ» (5%) που ελέγχεται κατά το μεγαλύτερο ποσοστό της από τον επιχειρηματία Δάκη Ιωάννου.
Πρόσφατα στο Τεχνικό Επιμελητήριο συζητήθηκε το θέμα της κατολίσθησης και συστάθηκε επιτροπή αποτελούμενη από μέλη του επιμελητηρίου και του Πολυτεχνείου, προκειμένου να υπάρξει κάποιο πόρισμα. Το ερώτημα το οποίο αναμένεται να απαντηθεί είναι κατά πόσον για τη διάβρωση του εδάφους ευθύνονται οι ελεγχόμενες εκρήξεις για τη διάνοιξη των τούνελ, οι βροχοπτώσεις και τα έντονα καιρικά
φαινόμενα ή και τα δύο μαζί.
Εν αναμονή του πορίσματος, λοιπόν, γιατί ήδη έχουν αρχίσει οι ψίθυροι ότι το πόρισμα θα βγει… δύσκολα, λόγω του μεγέθους του εργολάβου, που βρίσκεται πίσω από τα συγκεκριμένα έργα, των τεράστιων αποζημιώσεων που θα πρέπει να δοθούν, εφόσον προκύψουν ευθύνες, αλλά και των ποινικών ευθυνών, εφόσον πέρα από το θάνατο του Ιταλού μηχανικού, είχε τεθεί σε διαρκή κίνδυνο και η ζωή χιλιάδων Ελλήνων πολιτών.
Αν κανείς ρίξει μία ματιά στον κατάλογο των συμμετεχουσών εταιρειών αντιλαμβάνεται πλήρως ποιον «ΕΡΓΟΛΑΒΟ» αφορά το ζήτημα. Είναι ηλίου φαεινότερο πως και η πολιτική γραμμή που ακολουθεί μία εκ των εφημερίδων που ελέγχει, το «Πρώτο Θέμα», τουλάχιστον στις πολύ πρόσφατες εκδόσεις της, προδίδει τον πανικό που επικρατεί στο Συγκρότημα του Πήγασου γενικότερα.
Είναι επίσης ηλίου φαεινότερο πως οι επιθέσεις της εν λόγω εφημερίδας κατά συγκεκριμένων πολιτικών προσώπων που όλα ανεξαιρέτως ανήκουν στον τομέα ευθύνης του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, δηλαδή την Τίνα Μπιρμπίλη, Υπουργό Περιβάλλοντος, και τον Γιάννη Μαγκριώτη, Υφυπουργό Υποδομών, αποτελούν προειδοποιητικά πυρά.
Η έκρηξη Μαγκριώτη
Την Κυριακή 3 Ιανουαρίου ο Γιάννης Μαγκριώτης προβαίνει σε μία σκληρή και στοχευμένη επίθεση κατά των συμφερόντων αυτών με αφορμή δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος», συμφερόντων Γιώργου Μπόμπολα. Ο Υφυπουργός, αφού διαψεύδει το δημοσίευμα, προβαίνει σε μία πρωτοφανή για τα πολιτικά δεδομένα επισήμανση. Διερωτάται γιατί η εν λόγω εφημερίδα δεν ασχολείται με τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν το Υπουργείο του και καταλήγει:
«Λυπάμαι βέβαια, γιατί, παρ’ ότι στους 3 περίπου μήνες που είμαστε στην Κυβέρνηση και στο Υπουργείο, υπήρχαν πολλά και σημαντικά θέματα που θα μπορούσαν να είναι ειδήσεις και για σας, και δυστυχώς δεν ήταν.
Ως παραδείγματα αναφέρω:
Όλα αυτά που παρουσιάσαμε με τον κ. Ρέππα για την πολιτική του ΥΠΕΧΩΔΕ μέχρι τις εκλογές του Οκτώβρη.
Η φονική κατολίσθηση στα ΤΕΜΠΗ.
Η απόφασή μας να επαναδιαπραγματευθούμε τις Συμβάσεις Παραχώρησης για τους πέντε Αυτοκινητοδρόμους, που υπογράφηκαν το 2007 και πληρώνονται κυρίως με τα ήδη πανάκριβα διόδια, και τα οποία από την Σύμβαση προβλέπεται να αυξηθούν και άλλο, τον επόμενο χρόνο.
Ακόμη η ακύρωση της προεκλογικής δημοπράτησης του Φαραωνικού έργου των Νέων Αυτοκινητοδρόμων Αττικής και του επανασχεδιασμού τους για να μην καταστραφεί το περιβάλλον και η Αττική».
Παρεμπιπτόντως οι αναφορές στα συγκεκριμένα δημόσια έργα αφορούν κατά κύριο λόγω την εταιρεία «ΑΚΤΩΡ», συμφερόντων της οικογένειας Γιώργου Μπόμπολα.
Οι κρατικοί φορείς είχαν εγκαίρως προειδοποιήσει
Μόλις πριν από λίγες ημέρες η zougla.gr δημοσίευσε τις έγκαιρες προειδοποιήσεις των κρατικών φορέων και συγκεκριμένα για τους κινδύνους κατολισθήσεων στην περιοχή. Τα έγγραφα μιλούν από μόνα τους…
Αναδιάταξη Δυνάμεων
Κυβερνητικά στελέχη που παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις σε αυτό το μέτωπο επισήμαιναν το πρωί της Κυριακής στη zougla .gr πως υφίσταται ρήγμα στις σχέσεις του Συγκροτήματος Μπόμπολα και του επικεφαλής του ΔΟΛ, Σταύρου Ψυχάρη. Επιπροσθέτως οι παραπάνω κύκλοι σημείωναν την σκληρή επίθεση της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» κατά του εκδότη της εφημερίδας «Το Βήμα», Σταύρου Ψυχάρη, λίγα μόλις εικοσιτετράωρα μετά τον θάνατο του Χρήστου Λαμπράκη. Τα κυβερνητικά στελέχη κατά την κατ’ ιδίαν συζήτηση, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο editorial της εφημερίδας «Το Βήμα της Κυριακής» της 3ης Ιανουαρίου στο οποίο επισημαίνεται πως ο Γιώργος Παπανδρέου μπορεί να προχωρήσει και όλοι θα τον συνδράμουν. Είναι προφανές πως το δημοσίευμα που απηχεί πλήρως τις απόψεις του κ. Ψυχάρη, ο οποίος είναι και ο συντάκτης του, στοχεύει τον χώρο των λεγομένων «Μεγάλων Συμφερόντων». Κατά τους κυβερνητικούς κύκλους που αναφέρονται παραπάνω, οι βολές Ψυχάρη στοχεύουν το Συγκρότημα Μπόμπολα, το οποίο «επιχειρεί με Δούρειο Ίππο το «Πρώτο Θέμα» να καταπιεί τον ΔΟΛ». Τα σχόλια αναφέρονται επί λέξει. Κατά τους παραπάνω κύκλους, αυτά τα πυρά δεν είναι παρά η απαρχή ενός ευρύτερου πολέμου που θα λάβει διαστάσεις. Σε αυτόν το πόλεμο τα Τέμπη διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο. Ας θυμηθεί απλά ο παρατηρητής τι έλεγε ο Γιώργος Σουφλιάς, που φερόταν ως βασικός μοχλός πίεσης που ελέγχεται από τις μεγάλες κατασκευάστριες εταιρείες, παραμονές Ευρωεκλογών του 2009, ενώπιον του Κώστα Καραμανλή στα Τέμπη. Δήλωνε τότε ο κ. Σουφλιάς «Κύριε Πρωθυπουργέ. Σε αυτό το έργο συμμετέχουν οι μεγαλύτερες εταιρείες της Ελλάδας και του Εξωτερικού. Είναι προφανές ότι δεν πρόκειται να συμβεί τίποτε». Λίγους μήνες αργότερα ένας άνθρωπός έβρισκε το θάνατο στην Κοιλάδα των Τεμπών από κατολισθήσεις. Ο νοών νοείτω.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου