Σάββατο 30 Ιανουαρίου 2010

Κατασκευάζουν την πιο μεγάλη γέφυρα στον κόσμο

Θα έχει μήκος 48 χιλιόμετρα, θα κοστίσει 7,6 δισ. ευρώ και θα συνδέει το Χονγκ Κονγκ με το Μακά

CLIFFORD COONAN |TA NEA ON LINE

Είναι γεγονός: οι εργασίες κατασκευής της μεγαλύτερης γέφυρας του κόσμου, η οποία θα έχει μήκος 48 χιλιόμετρα και θα κοστίσει 7,6 δισ. ευρώ, μόλις ξεκίνησαν. Το φαραωνικό δημόσιο έργο θα έχει αφετηρία μια πασίγνωστη πρώην βρετανική αποικία, το Χονγκ Κονγκ, μετά θα περνάει από το Τσουχάι, δηλαδή το μεγάλο οικονομικό κέντρο της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ στη Νότια Κίνα, και θα καταλήγει σε μια επίσης γνωστή πρώην πορτογαλική αποικία, το Μακάο.

Το μέγεθος του επιχειρούμενου κατασκευαστικού άθλου κόβει την ανάσα. Η κατασκευή της «υπεργέφυρας» είναι ένα από τα πιο περίπλοκα τεχνικά έργα που γίνονται στην Κίνα, ορόσημο για την ιστορία των μεταφορών διεθνώς. Δεν υπάρχουν, για παράδειγμα, πολλές γέφυρες που ένα τμήμα τους να είναι... σήραγγα και να περνά κάτω από τη θάλασσα!

Θα ενισχύσει επίσης τους οικονομικούς δεσμούς στην περιοχή καθιστώντας το Δέλτα του Μαργαριταρένιου Ποταμού την περιοχή όπου βρίσκεται μία από τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις οικονομικής δύναμης στον κόσμο. Ολοι μιλούν γι΄ αυτό, από διευθυντικά στελέχη που χαίρονται επειδή η περιοχή γύρω από το Τσουχάι θα αναβαθμιστεί, αφού είχε ελαφρώς παραμεληθεί για χάρη βιομηχανικών ζωνών όπως η Σεντζέν ή το Ντονχουάν, ως κατοίκους που θα ήθελαν πολύ να είναι σε θέση να δοκιμάσουν την επαγγελματική τους τύχη στις αγορές του Μακάο και του Χονγκ Κονγκ. Δεν ενθουσιάζονται όμως όλοι τόσο. Περιβαλλοντολόγοι ανησυχούν για το οικοσύστημα της περιοχής, ιδίως για τα δελφίνια, ενώ ορισμένοι κάτοικοι του Χονγκ Κονγκ φοβούνται ότι η γέφυρα θα κάνει πολλούς τουρίστες να περνούν την άλλοτε «αποικία του Στέμματος» χωρίς να σταματούν σε αυτήν.

Οταν θα ολοκληρωθεί, το 2016, η γέφυρα θα διαθέτει έξι λωρίδες ταχείας κυκλοφορίας.

Θα μπορεί να αντέξει σεισμούς μεγέθους ως 8 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ, ακόμη και σαρωτικούς τυφώνες.

Τα οχήματα θα κινούνται με ταχύτητα 96 χιλιομέτρων την ώρα, κάτι που σημαίνει ότι η διαδρομή μεταξύ των οικονομικών κέντρων θα καλύπτεται μέσα σε μισή ώρα, ενώ σήμερα απαιτούνται τρειςτέσσερις ώρες.

Οι αχανείς βιομηχανικές πόλεις του Δέλτα του Μαργαριταρένιου Ποταμού είναι η κινητήριος δύναμη της αξιοσημείωτης οικονομικής ανάπτυξης της Κίνας τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Ολόκληρη η περιοχή παράγει το 40% του κινεζικού ΑΕΠ, γεγονός που καθιστά απαραίτητες τις ταχείες και ασφαλείς μεταφορές.

Δεν υπάρχουν σχόλια: