Οι αυξήσεις των τελευταίων μηνών στα καύσιμα και οι ελλείψεις που παρατηρούνται τις τελευταίες ημέρες σε πολλές περιοχές της χώρας έχουν φέρει σε απόγνωση πολλούς οδηγούς.Σ’ αυτό το πλαίσιο η οικονομική οδήγηση αποκτά πολύ πιο…
ουσιαστικό νόημα. Εκτός από τη μείωση της ρύπανσης στο περιβάλλον ως συνέπεια της μειωμένης κατανάλωσης, οι οδηγοί που εφαρμόζουν τις αρχές της οικονομικής οδήγησης μπορούν να πετύχουν εξοικονόμηση κατά μέσο όρο 15 % και ισόποση ελάφρυνση του κόστους καυσίμων.
Κατ’ αντιστοιχία ένας οδηγός που θα περιορίσει την κατανάλωση βενζίνης κατά 15 %, θα είναι σαν να αγοράζει τη βενζίνη προς 1,27 ευρώ το λίτρο, αντί για 1,5 που είναι σήμερα η μέση τιμή πώλησης της αμόλυβδης.Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) προωθεί την οικονομική, οικολογική και ασφαλή οδήγηση (ecodriving) μέσω της συμμετοχής του σε ειδικά ευρωπαϊκά προγράμματα ενώ σύμφωνα με στέλεχος του τμήματος Περιβάλλοντος και Μεταφορών του ΚΑΠΕ το eco-driving έχει περιληφθεί στη διαδικασία εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.Το ΚΑΠΕ έχει κωδικοποιήσει 13 βασικές αρχές του eco-driving, σύμφωνα με τις οποίες ο οδηγός για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου πρέπει:
1.Να αλλάζει γρήγορα ταχύτητα προς υψηλότερη σχέση μετάδοσης στις 2000 – 2500 στροφές.
2.Να οδηγεί με σταθερή ταχύτητα, στις 2000-2500 στροφές .
3.Να προβλέπει τις συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να αποφεύγει τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα.
4.Να σταματά επιβραδύνοντας ομαλά όταν πλησιάζει σε φωτεινό σηματοδότη, αφήνοντας το γκάζι, πατώντας ομαλά το φρένο και με επιλεγμένη μία υψηλή σχέση μετάδοσης.
5.Να σβήνει τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις.
6.Να κάνει τακτική συντήρηση του οχήματος και των ελαστικών.
7.Να αποφεύγει τη μεταφορά περιττών φορτίων.
8.Να κάνει συνετή χρήση του κλιματισμού.
9.Στις στροφές να επιβραδύνει ομαλά.
10.Να αποφεύγει τη χρήση του οχήματος για σύντομες διαδρομές.
11.Να χρησιμοποιεί το βοηθητικό εξοπλισμό του οχήματος (μετρητής κατανάλωσης, στροφόμετρο, cruise control αν υπάρχει)
12.Να επιλέγει αποδοτικότερο όχημα, εξετάζοντας την κατανάλωση καυσίμου.
13.Να σχεδιάζει τη διαδρομή, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες μετακινήσεις.
http://endiaferonta.com/?p=15217
ουσιαστικό νόημα. Εκτός από τη μείωση της ρύπανσης στο περιβάλλον ως συνέπεια της μειωμένης κατανάλωσης, οι οδηγοί που εφαρμόζουν τις αρχές της οικονομικής οδήγησης μπορούν να πετύχουν εξοικονόμηση κατά μέσο όρο 15 % και ισόποση ελάφρυνση του κόστους καυσίμων.
Κατ’ αντιστοιχία ένας οδηγός που θα περιορίσει την κατανάλωση βενζίνης κατά 15 %, θα είναι σαν να αγοράζει τη βενζίνη προς 1,27 ευρώ το λίτρο, αντί για 1,5 που είναι σήμερα η μέση τιμή πώλησης της αμόλυβδης.Το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας (ΚΑΠΕ) προωθεί την οικονομική, οικολογική και ασφαλή οδήγηση (ecodriving) μέσω της συμμετοχής του σε ειδικά ευρωπαϊκά προγράμματα ενώ σύμφωνα με στέλεχος του τμήματος Περιβάλλοντος και Μεταφορών του ΚΑΠΕ το eco-driving έχει περιληφθεί στη διαδικασία εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.Το ΚΑΠΕ έχει κωδικοποιήσει 13 βασικές αρχές του eco-driving, σύμφωνα με τις οποίες ο οδηγός για να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου πρέπει:
1.Να αλλάζει γρήγορα ταχύτητα προς υψηλότερη σχέση μετάδοσης στις 2000 – 2500 στροφές.
2.Να οδηγεί με σταθερή ταχύτητα, στις 2000-2500 στροφές .
3.Να προβλέπει τις συνθήκες κυκλοφορίας ώστε να αποφεύγει τις άσκοπες επιταχύνσεις και φρεναρίσματα.
4.Να σταματά επιβραδύνοντας ομαλά όταν πλησιάζει σε φωτεινό σηματοδότη, αφήνοντας το γκάζι, πατώντας ομαλά το φρένο και με επιλεγμένη μία υψηλή σχέση μετάδοσης.
5.Να σβήνει τον κινητήρα σε σύντομες στάσεις.
6.Να κάνει τακτική συντήρηση του οχήματος και των ελαστικών.
7.Να αποφεύγει τη μεταφορά περιττών φορτίων.
8.Να κάνει συνετή χρήση του κλιματισμού.
9.Στις στροφές να επιβραδύνει ομαλά.
10.Να αποφεύγει τη χρήση του οχήματος για σύντομες διαδρομές.
11.Να χρησιμοποιεί το βοηθητικό εξοπλισμό του οχήματος (μετρητής κατανάλωσης, στροφόμετρο, cruise control αν υπάρχει)
12.Να επιλέγει αποδοτικότερο όχημα, εξετάζοντας την κατανάλωση καυσίμου.
13.Να σχεδιάζει τη διαδρομή, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες μετακινήσεις.
http://endiaferonta.com/?p=15217
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου