Τετάρτη 28 Απριλίου 2010

"Βεβαίωση γνησιότητας για τα Φορτηγά Δημοσίας Χρήσης" ( 28/04/2010 )



Ταλαιπωρία και πιθανές περιπέτειες αντιμετωπίζουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημοσίας χρήσης, καθώς η εφαρμογή του μέτρου της βεβαίωσης τους αναγκάζει να είναι εφοδιασμένοι και με έγγραφη βεβαίωση εκτός από το ειδικό τσιπάκι για να περάσουν ΚΤΕΟ. Το ηλεκτρονικά αναγνώσιμο σήμα, έχουν προμηθευτεί όλοι από το Πανελλήνιο Συνδικάτο Χερσαίων Εμπορευματικών Μεταφορών. Το ίδιο ισχύει τώρα και για την βεβαίωση, η οποία κοστίζει 10 ευρώ και όποιο φορτηγό πάει στο ΚΤΕΟ χωρίς αυτήν, του αφαιρούνται οι πινακίδες.
Αντίθετο με την έγγραφη βεβαίωση είναι το Σωματείο Διεθνών Μεταφορών Ιδιοκτητών Φορτηγών Αυτοκινήτων Πιερίας «Ακρόπολις», έχοντας ήδη αποστείλει έγγραφη διαμαρτυρία στην Ομοσπονδία και βρισκόμενο σε επαφές με στελέχη του υπουργείου Μεταφορών. Αφετηρία αυτών των ενεργειών αποτελεί η απορία πως μπορεί να εισπράττει ένα δευτεροβάθμιο σωματείο, που δεν αντιπροσωπεύει το σύνολο της επικράτειας.



Η έγγραφη βεβαίωση κρίνεται μη απαραίτητη και τα 10 ευρώ που θα καλούνται ανά διετία να πληρώνουν τα 35.000 φορτηγά δημοσίας χρήσης, αποτελούν ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό στο σύνολό του, για υπηρεσίες αμφισβητήσιμες. Μάλιστα, δεν είναι γνωστό που και για ποιούς σκοπούς θα διατίθενται αυτές οι 350.000 ευρώ ανά διετία.

Η στάση της Ομοσπονδίας μέχρι τώρα είναι υπέρ της έγγραφης βεβαίωσης, όπως τονίζεται στην επιστολή με ημερομηνία 24/4/2010 του σωματείου της Πιερίας. Η ΟΦΑΕ δεν προχώρησε σε κάποια ενέργεια στο διάστημα που η απόφαση είχε ανασταλεί από 1/1/2010 μέχρι 31/3/2010, αν και κατά μέρους σωματεία έχουν εργαστεί ώστε να πάψει αυτό το καθεστώς και έχουν πληροφορίες ότι σύντομα θα υπογραφεί έγγραφο του υπουργείου που θα απαγορεύει την ΠΣΧΕΜ να εισπράττει.
Το μέτρο θεωρείται ως μια πρακτική που υποχρεώνει τους μεταφορείς να συμμετέχουν στα σωματεία, ενώ συν τοις άλλοις έχει και εισπρακτικό χαρακτήρα. Η ομοσπονδία από την πλευρά της έχει παροτρύνει τα μέλη του κλάδου να προχωρήσουν στην προμήθεια της βεβαίωσης, παρά τις φωνές που ζητούν να πράξει για την επίλυση αυτού του προβλήματος.
Μια από αυτές τις φωνές είναι του προέδρου του σωματείου «Ακρόπολις», Τάσου Αλχαζίδη, δηλώσεις του οποίου ακολουθούν.
Ο Τ. ΑΛΧΑΖΙΔΗΣ

Ποια είναι η κατάσταση αυτή τη στιγμή όσον αφορά την έγγραφη βεβαίωση γνησιότητας;
Απορώ γιατί το σημερινό υπουργείο δέχεται μια εικονική απόφαση. Είπαν ότι θα καταργήσουν το ποσό. Είναι κάτι τυπικό το όποιο έχουν ανάγει σε πέρα για πέρα ουσιαστικό. Σήμερα πηγαίνουν τα αυτοκίνητα στο ΚΤΕΟ χωρίς αυτή τη βεβαίωση και να σημειώσω ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν μπορούν να την χορηγήσουν, δεν έχουν τη δυνατότητα να χορηγήσουν 35.000 βεβαιώσεις σε χρόνο μηδέν.

Πήρε αναστολή το μέτρο μετά από παλαιότερες ενέργειές μας και τώρα πηγαίνουν αυτοκίνητα στο ΚΤΕΟ και τους παίρνουν τις πινακίδες. Ενώ έχουν το ηλεκτρονικό σύστημα και το μηχάνημα να τα ελέγχουν, τους παίρνουν τις πινακίδες. Γιατί κάποιοι συνδικαλιστές θεωρούν σωστό να ταλαιπωρούν τους συναδέλφους τους για να βάλουν 10 ευρώ στα ταμεία.
Η άποψη του σωματείου σας για το τσιπάκι και τη χρησιμότητά του;
Το σήμα αυτό το είχαμε δεχτεί όλοι και μπαίνει για να αποδεικνύει την γνησιότητα των αυτοκινήτων. Όσο για την βεβαίωση, θα μπορούσε να γίνει και από το υπουργείο μετά το τελείωμα της απογραφής, οπότε δεν είναι καθόλου απαραίτητο και δεν ξέρουμε τι εξυπηρετεί. Να θυμίσω ότι 400 παράνομες μετατροπές άδειών φτάσανε στη Βουλή στο παρελθόν, μεταξύ αυτών και συγγενικά πρόσωπα ατόμων που πρωτοστάτησαν για το σύστημα που ισχύει σήμερα.
Μιλάμε για 35.000 αυτοκίνητα και τα δέκα ευρώ θα πληρώνονται κάθε δυο χρόνια. Καταλαβαίνετε τι ποσά θα συγκεντρώνει ο φορέας που χορηγεί τα σήματα και στον οποίο εμπλέκονται κάποιοι που δεν θα έπρεπε.

Με υπουργική απόφαση εισπράττει ο ιδιώτης, με το αιτιολογικό ότι απασχολεί υπαλλήλους για να εκδίδουν και να μας δίνουν τις εκδόσεις. Κάτι που μπορούμε να το κάνουμε και μόνοι μας χωρίς χρέωση. Με ποιο δικαίωμα θα πω εγώ σε κάποιον συνάδελφο που δεν θέλει να συνδικαλιστεί ότι δεν του δίνεται η βεβαίωση αν δεν γραφτεί στο σωματείο;
ΟΛΥΜΠΙΟ ΒΗΜΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια: