Με μία πρωτοφανή ενέργεια, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας έδωσε στη δημοσιότητα πλήρη στοιχεία τόσο για τις διαθεσιμότητες των μαχητικών αεροσκαφών όσο και για τον ακριβή αριθμό των χειριστών της Πολεμικής Αεροπορίας, πράξη αδιανόητη για κάθε σοβαρό (βλέπε μη “περιορισμένης εθνικής κυριαρχίας”) κράτος. Έτσι στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και απαντώντας σε σχετική ερώτηση βουλευτή, το ΥΕΘΑ κοινοποίησε τις παρακάτω διαβαθμισμένες πληροφορίες:
«Το α΄ εξάμηνο του 2010 οι τοποθετημένοι Ιπτάμενοι ήταν τριακόσιοι τριάντα ένας (331) και οι προσκολλημένοι εβδομήντα τέσσερις (74). Εκτέλεσαν συνολικά 21.723 ώρες και οι μέσοι όροι ωρών πτήσης ανά εξάμηνο και Ιπτάμενο ήταν 58,7 για τους τοποθετημένους και 31 για τους προσκολλημένους. Το α΄ εξάμηνο του 2008 οι τοποθετημένοι Ιπτάμενοι ήταν τριακόσιοι είκοσι τέσσερις (324) και οι προσκολλημένοι εκατόν τέσσερις (104). Εκτέλεσαν 23.853 ώρες και οι μέσοι όροι ωρών πτήσης ανά εξάμηνο και Ιπτάμενο ήταν 64,4 για τους τοποθετημένους και 28,8 για τους προσκολλημένους. Από τα ανωτέρω στοιχεία δεν προκύπτει ουσιαστική διαφοροποίηση των ωρών πτήσης Ιπταμένων τα δύο τελευταία χρόνια.Η διαθεσιμότητα επί της δύναμης και επί των τοποθετημένων μαχητικών αεροσκαφών (Α/Φ) το α΄ εξάμηνο του 2010 και των τελευταίων πέντε ετών φαίνεται στο παρακάτω πίνακα:
Σημειώνεται η διακοπή λειτουργίας της 335Μ με τα Α/Φ Α-7 (πτήσεις μόνο Ιανουάριο και Φεβρουάριο 2008) και η επαναλειτουργία το 2010 με Α/Φ F-16. Όπως προκύπτει από τον ανωτέρω πίνακα ο μέσος όρος της διαθεσιμότητας των μαχητικών Α/Φ την τελευταία πενταετία διατηρείται περίπου σε σταθερά επίπεδα.
Η Π.Α., μέσω των αρμοδίων υπηρεσιών εφοδιασμού μεριμνά για την προμήθεια ανταλλακτικών προκειμένου να καλύψει τις προγραμματισμένες και απρογραμμάτιστες εργασίες συντήρησης του συνόλου των μαχητικών Α/Φ. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις όπου η εξασφάλιση των ανταλλακτικών απαιτεί μεγάλο χρόνο και έχει ως συνέπεια την καθήλωση Α/Φ. Ο μέσος όρος των καθηλωμένων μαχητικών από έλλειψη ανταλλακτικών το τελευταίο εξάμηνο είναι 10,6% επί των τοποθετημένων Α/Φ, λίγο μεγαλύτερος από το παραδεκτό όριο που καθορίζεται από τα θεσμικά κείμενα της Π.Α. (10,0%). Για την αντιμετώπιση αυτού του δυστυχώς χρονίζοντος προβλήματος και την εξασφάλιση ολοκληρωμένης υποστήριξης των μαχητικών Α/Φ, εισήχθη πριν λίγες ημέρες στην αρμόδια κοινοβουλευτική Επιτροπή η ολοκληρωμένη πρόταση για την εργοστασιακή συντήρηση των κινητήρων όλων των Α/Φ F16. Είχε προηγηθεί αντίστοιχη διαδικασία για τα ανταλλακτικά όλων των πτητικών μέσων της Π.Α.
Διευκρινίζεται πάντως ότι δεν αντιμετωπίζονται μείζονα προβλήματα συντήρησης των κινητήρων των μαχητικών Α/Φ: Για τα Α/Φ F-16, λόγω της υλοποίησης –προς το παρόν– της εργοστασιακής συντήρησης Engine Structural Integrity Program (ENSIP) σε περιορισμένο αριθμό κινητήρων με σκοπό, αφενός μεν την παράταση της διάρκειας και της διάθεσης αυτών ώστε να υφίσταται δυνατότητα αποτελεσματικής υλοποίησης του επιχειρησιακού και του εκπαιδευτικού έργου, και αφετέρου την εξασφάλιση υψηλών standards εκπαίδευσης και ασφάλειας πτήσεων, η Π.Α. εκπόνησε δέσμη μέτρων με σκοπό την ορθολογιστική εκμετάλλευση του υπόλοιπου διαθέσιμου χρόνου των κινητήρων για ένταξη σε εργοστασιακή συντήρηση.
Υψηλού ρίσκου ασκήσεις εκτελούν όλες οι Πολεμικές Μοίρες (14 Π. Μοίρες) και τα 6 ΣΜΕΤ (για το επίπεδο εμπειρίας των εκπαιδευόμενων Ιπταμένων), βάσει των προβλεπόμενων στη Βασική Διαταγή Εκπαίδευσης. Οι ώρες των Ιπταμένων δεν είναι μειωμένες και καλύπτουν επαρκώς τις εξαμηνιαίες και ετήσιες απαιτήσεις της εν λόγω Βασικής Διαταγής ώστε να διατηρούνται σε κατάσταση πλήρους ετοιμότητας.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου