Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

Πιέσεις στην κυβέρνηση για αγορά μαχητικών

Bookmark and Share
Του Δήμου Βερύκιου
Η Ελλάδα δεν δύναται να προβεί άμεσα σε νέα «αγορά του αιώνα» μαχητικών αεροσκαφών 4ης γενιάς, ύψους 5 δισ. ευρώ, όπως προγραμμάτιζε η προηγούμενη κυβέρνηση της προ ΔΝΤ εποχής.

Ωστόσο, οι «μνηστήρες» (Αμερικανοί, Γερμανοί και Γάλλοι) δεν καταθέτουν εύκολα τα «όπλα», εξακολουθούν να πιέζουν παντοιοτρόπως ενόψει της ιδιωτικοποίησης της ΕΑΒ αλλά και της αμυντικής Έκθεσης Defensys, που για πρώτη φορά θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη στις 28 Οκτωβρίου. Απόδειξη η «έφοδος» που πραγματοποιείται τα τελευταία εικοσιτετράωρα από τις κατασκευάστριες εταιρείες προς τους εκπροσώπους των ελληνικών ΜΜΕ με γεύματα και συνεντεύξεις Τύπου. Βασική τους επιδίωξη η Ελλάδα να προχωρήσει στην συγκεκριμένη παραγγελία και με τις ευλογίες της τρόικα.

Οι πιέσεις προς την ελληνική κυβέρνηση και κυρίως προς το Μέγαρο Μαξίμου και το υπουργείο Άμυνας συνοδεύονται πολλές φορές με κινδυνολογικά ρεπορτάζ και άρθρα περί ανατροπής της ισορροπίας στο Αιγαίο, που (βεβαίως - βεβαίως) είναι «εισαγόμενα» πέραν του Ατλαντικού.

ΤΥΧΑΙΟ;
Μέχρι και η κρατική τηλεόραση παρουσίασε χτες ολόκληρο ρεπορτάζ για συγκεκριμένο τύπο μαχητικού αεροσκάφους που εδώ και χρόνια πιέζουν οι ΗΠΑ να εντάξουν στην Ελληνική Αεροπορία! «Τυχαίο; Δεν νομίζω?» που λέει και η γνωστή διαφήμιση.

H Lockheed Martin ανακοίνωσε προχτές ότι στην έκθεση Defensys της Θεσσαλονίκης θα παρουσιάσει τις βελτιώσεις στα F-16, τις δυνατότητες του F-35 νέου μαχητικού 5ης γενιάς και του αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας Ρ-3 Orion. Τα τρία δηλαδή εξοπλιστικά προγράμματα που διεκδικεί από την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Πάντως, ο Β. Βενιζέλος, με αφορμή πρόσφατα ρεπορτάζ για τις «αερομαχίες στο Αιγαίο», έσπευσε να υποστηρίξει ότι δεν έχει ανατραπεί η ισορροπία στο Αιγαίο και ότι η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία πετάει «χωρίς περιορισμούς» στο Αιγαίο και ότι «διασφαλίζει τα κυριαρχικά δικαιώματα» της χώρας.

Διαρροές
Ο υπουργός Άμυνας εμφανίζεται εκνευρισμένος από τις ανορθόδοξες κινήσεις και τις διαρροές «μελετών» περί ανατροπής της ισορροπίας στο Αιγαίο που γίνονται από συγκεκριμένο γραφείο αμερικανικής εταιρείας.

Κύκλοι του υπουργείου Άμυνας δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο να έχει θέσει το θέμα ο κ. Βενιζέλος στον νέο Αμερικανό πρέσβη Ντανιέλ Σμίθ κατά την συνάντησή τους στο Πεντάγωνο την περασμένη Παρασκευή.

«Αμαρτίες»
Πάντως, το προσεχές διάστημα ο Β. Βενιζέλος αναμένεται να ασχοληθεί με τις εναπομείνασες «αμαρτίες» του παρελθόντος, όπως το σύστημα επικοινωνιών μάχης ΕΡΜΗΣ και τα αεροσκάφη μεσαίας μεταφορικής ικανότητας C-27J, καθώς τα προβλήματα που έχουν προκύψει θα τεθούν στο τραπέζι των συζητήσεων με τον Ιταλό ομόλογό του, όπου θα παραστεί στην έκθεση Defensys στη Θεσσαλονίκη στις 28 Οκτωβρίου.

Ωστόσο, ένα άλλο θέμα που όπως ο ίδιος ο κ. Βενιζέλος είπε ότι θα προωθήσει στην Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής είναι τα ελικόπτερα APACHE, χωρίς να δίνει περαιτέρω εξηγήσεις. Προφανώς εννοεί τον εκσυγχρονισμό των παλιότερων ελικοπτέρων, που, ωστόσο, για το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχουν διατυπωθεί ζωηρές επιφυλάξεις και ερωτήματα από τον Β. Βασιλάκο πρώην γενικό διευθυντή Εξοπλισμών.

Μετά-ΔΝΤ εποχή

Προμήθεια πυρομαχικών
Σε ό,τι αφορά την κύρια προμήθεια πυρομαχικών που αναμένεται να γίνει στη μετα-ΔΝΤ εποχή, αν και έχουν πάρει το προβάδισμα οι Γερμανοί με τους Αμερικανούς, που «κέρδισαν» χωρίς διαγωνισμό την αρχική προμήθεια, στην ελληνική αγορά παραμένουν και οι Ισραηλινοί, οι οποίοι προσδοκούν οφέλη από τον αιφνίδιο διπλωματικό έρωτα Αθήνας - Τελ Αβίβ. Ωστόσο, άνοιξε η όρεξη των Γερμανών της Rheinmetall και μέσω Ελληνα μεγαλοεπιχειρηματία που δραστηριοποιείται σε τομέα διαφορετικό από την Άμυνα, επιδιώκουν να «εξαγοράσουν» την ΕΛ.ΒΟ. με ένα συμβολικό ποσόν. Στόχος τους να αποκλείσουν τους Ρώσους και να «σπρώξουν» στον Ελληνικό Στρατό τα μεταχειρισμένα τεθωρακισμένα οχήματα τύπου Murder και να καλύψουν με γερμανικά οχήματα (ελαφρά και τεθωρακισμένα) τις μελλοντικές ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων.

60 εκατομμύρια η τιμή του F-35 για την Ελλάδα Η Lockheed Martin, έδωσε εκτίμηση τιμής για το αεροσκάφος F-35, αν η Ελλάδα αποφασίσει να το αγοράσει. 60 εκατομμύρια δολάρια το καθένα αν η παραγγελία γίνει το 2016, αφού και η ίδια η αμερικανική εταιρεία δεν πιστεύει ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα θα πάει σε παραγγελία νέου αεροσκάφους.

Ο αντιπρόεδρος τη εταιρείας με χώρο ευθύνης τη Ν.Α Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή Ντένης Πλέσσας είπε ότι η Lockheed Martin , μπορεί να προχωρήσει σε αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό και των 130 παλαιότερων F-16 σε μπλοκ 52 advance, όπως τα τελευταία 30 που αγοράσαμε.

Ο κ.Πλέσσας αναφέρθηκε και στην προοπτική αναβάθμισης των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-3 Orion, την οποία χαρακτήρισε ως τη καλύτερη λύση για το Πολεμικό Ναυτικό.

Η Lockheed Martin, θα έχει παρουσία στην έκθεση Defensys, που ανοίγει τις πύλες της στις 28 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη. Στο περίπτερό της μάλιστα οι επισκέπτες θα μπορούν να πάρουν μία γεύση από το F-35, αφού θα μεταφερθεί από τις ΗΠΑ ένας εξομοιωτής του

Διευκρινήσεις Lockheed Martin για το F-35
Η ακρίβεια είναι το ζητούμενο για τη Lockheed Martin κι επειδή κάποιοι πιθανόν να έβγαλαν το συμπέρασμα ότι όπου να ΄ναι παραγγέλνουμε,ο κ.Ντένης Πλέσσας μας έστειλε γραπτώς το τι ακριβώς είπε σε σχετική ερώτηση για το εκτιμώμενο κόστος του αεροσκάφους:

"Η Lockheed Martin εκτιμά ότι σαν αποτέλεσμα της ωρίμανσης της παραγωγικής διαδικασίας, και των επενδύσεων που η Lockheed Martin πραγματοποιεί προς τη κατεύθυνση της βελτίωσης της διαδικασίας παραγωγής, το εκτιμώμενο κόστος του F-35 (διαμόρφωση CTOL – Conventional Take Off and Landing) σε δολάρια του 2010, θα είναι περίπου $60 εκ. κατά μέσον όρο.

Αεροσκάφη που παράγονται νωρίς στην παραγωγική διαδικασία συνήθως έχουν υψηλότερο κόστος. Όσο η εταιρεία επενδύει σε ειδικά εργαλεία και μεθόδους παραγωγής που βελτιώνουν τη ‘’καμπύλη εκμάθησης της παραγωγικής διαδικασίας’’ (learning curve) το κόστος αυτό μειώνεται σταδιακά. Το κόστος του F-35 για την Ελλάδα θα εξαρτηθεί φυσικά από την χρονική στιγμή ενδεχόμενης παραγγελίας και τη διαμόρφωση του αεροσκάφους που θα επιλεγεί."/www.onalert.g


Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/10/blog-post_479.html#ixzz13HzrVyi7

Δεν υπάρχουν σχόλια: