Σάββατο 10 Ιουλίου 2010

Peace Xenia IV μέρος Α'


Πέντε νέα ''γεράκια'' προσγειώθηκαν στο αεροδρόμιο του Αράξου στις 28 Ιανουαρίου 2010. Τα νέα F-16 Block 52+ Advanced με την ανοιχτόχρωμη παραλλαγή,αποτελούν τα τελευταία
τριάντα F-16 που η Eλληνική Πολεμική Αεροπορία παραλαμβάνει και αποτελούν μέρος του εξοπλιστικού προγράμματος Peace Xenia IV.

Το πρόγραμμα Peace Xenia IV,επικυρώθηκε από την Ελληνική κυβέρνηση τον Δεκέμβριο του 2005 και αφορούσε την προμήθεια 30 μαχητικών,20 μονοθέσιων και 10 διθέσιων με option
για 10 επιπλέον (δεν ασκήθηκε) με κινητήρες F100-PW-229.

Τα νέα αεροσκάφη θα μοιραστούν σε δύο μοίρες της 116 πτέρυγας μάχης,την 335 ''Τίγρης'' και η αλλη θα είναι η 334 είτε η 342 (η μοίρα του Νίκου Σιαλμά).Και οι δύο
μοίρες θα είναι επιχειρησιακές πριν το τέλος του 2010. Η τρίτη μοίρα,η 336 '' Όλυμπος '',συνεχίζει να πετά με τα Α-7E Corsair και προβλέπεται να μείνουν σε υπηρεσία για τουλάχιστον 2 χρόνια ακόμη.
Ο διοικητής 116 πτέρυγας μάχης Κ. Β. , από τον Ιουνίο του 2008, επιβλέπει τη μετάβαση στα νέα F-16. «Ο Άραξος δεν ήταν η προτεραιότητα για την Πολεμική Αεροπορία μας προτού να φθάσουν τα F-16». «Τώρα είναι δουλειά μου είναι να εξασφαλίσω ότι η μετάβαση στο νέο αεροσκάφος θα κυλήσει ομαλά.»

Ο K.Β. εκτός απο τις 2.000 ώρες πτήσεις που έχει στο ενεργητικό του με το F-16,ήταν διοικητής της 347 μοίρας στη Νέα Αγχίαλο την περίοδο της παραλαβής των (τότε) νέων F-16 block 50 (Peace Xenia II),ενώ είχε εμπλοκή και στην peace Xenia III.

«Η αεροπορία μας έχει συσσωρεύσει αρκετή εμπειρία ανά τα έτη με τις διάφορες εκδόσεις του F-16,αυτή την εμπειρία χρησιμοποιούμε την αξιοποίηση Peace Xenia IV στον Άραξο.»

Σύγχρονες εγκαταστάσεις

Ο Άραξος βρίσκεται στα παράλια της Πελλοπόνήσου και απέχει 30 λεπτά από την Πάτρα.Η κατασκευή του στρατιωτικού α/δ ξεκίνησε το 1958 και ολοκληρώθηκε το 1962.
Η πρώτη μοίρα που επιχείρησε από το α/δ ήταν η 336,αρχικά πέταξε με τα F-84F και μετέπειτα με τα F-104G,το α/δ επίσης φιλοξένησε την 335 το 1977 επίσης με αεροσκάφη F-104G.Το 1992 τους ''αστομαχητές''
αντικατέστησαν αεροσκάφη Α-7Ε που μας παραχώρισε το Αμερικάνικο πολεμικό ναυτικό.
Η 335 άρχισε να παραλαμβάνει τα πρώτα block 52+ τον Μαΐου του 2009.

Το α/δ του Αράξου επιλέχτηκε ως βάση για τα F-16 για στρατηγικούς λόγους καθώς και για να καλυφθεί το κενό που θα αφήσουν τα A-7E όταν αυτά αποσυρθούν.


H πινακίδα με το λογότυπο της L.M. στην κεντρική πύλη προιδεάζει και για τις νέες εγκαταστάσεις που φιλοξενούν τα νέα α/φη.Εκτός από την παραγωγή των αεροσκαφών και την παροχή της τεχνικής βοήθειας, η LM ανέλαβε την βελτίωση των υποδομών μέρος των αντισταθμιστικών οφελημάτων. Οι νέες εγκαταστάσεις περιλαμβάνουν δύο υπόστεγα μοιρών, δύο κτήρια επιχειρήσεων,ένα κτήριο συντήρησης κινητήρων,επίσης οι δύο μοίρες μοιράζονται ένα κτήριο όπου στεγάζεται ο προσομοιωτής πτήσεων.

«Έχουμε τις καλύτερες εγκαταστάσεις στην Πολεμική Αεροπορία ,είναι πέρα από τις προσδοκίες μας,» λέει ο Κ.Β. «Τα νέα υπόστεγα σχεδιάσθηκαν ώστε να γίνεται πιο εύκολη η συντήρηση.Με τις νέες εγκαταστάσεις αλλάζει και η φιλοσοφία μας και προχωράμε στην ψηφιακή εποχή.Η σημαντικότερη αλλαγή προς αυτή τη κατεύθυνση είναι η εγκατάσταση δίκτυου οπτικών ινών,ελπίζουμε ώς το τέλος του 2010 το δίκτυο να είναι πλήρως λειτουργικό και η επιχειριασική μας λειτουργία να πάψει να στηρίζεται
στο χαρτί.Το δίκτυο θα συνδέει όλες τις δραστηριότητες της βάσης όπως :την λογιστική υποστήριξη,τη συντήρηση, την ασφάλεια α/δ και την επίγεια αεράμυνα.»


335 μοίρα

Δεκαπέντε F-16 και σαράντα πέντε ιπτάμενοι ανηκουν στη 335.Τέσσερις ιπτάμενοι εκπαιδεύτηκαν από την αρχή στο F-16 με την εθνοφρουρά της Αριζόνα στο Tucson, ενώ πέντε άλλοι εκπαιδεύτηκαν ώς εκπαιδευτές στις ΗΠΑ.Οι υπόλοιποι ιπταμένοι πετούσαν με block 30-50 πριν εκπαιδευτούν στα block 52+ της Σούδας και εν συνεχεία μεταβούν στον Άραξο.

Η πλειοψηφία των τεχνικών συντήρησης ανήκαν στην 335 από όταν εκείνη επιχειρούσε με τα Α-7. Ο Ε.Κ. δούλευε στα Α-7 προτού επιλεγεί ως προϊστάμενος συντήρησης της 335.Πήγε στις Η.Π.Α. και η εκπαίδευση του διήρκεσε συνολικά 11 μήνες.Τρεις μήνες στο α/δ Sheppard του Τέξας για μαθήματα αξιωματικού συντήρησης και έπειτα οκτώ μήνες στην Lockheed Martin στο Fort Worth για εκπαίδευση στο F-16 . «Η εκπαίδευση μου στο Fort Worth ήταν πολύ χρήσιμη δεδομένου ότι δεν είχα καμία προηγούμενη εμπειρία στο F-16».

Ενώ η πλειοψηφία των τεχνικών έχει σαν υπόβαθρο το A-7,η μοίρα συντήρησης άρχισε με ένα πυρήνα τεχνικών που είχαν προγενέστερη εμπειρία στα F-16.
«Στείλαμε μερικούς από τους πλέον έμπειρους μηχανικούς F-16 στις Η.Π.Α. για εκπαίδευση σε συστήματα που υπάρχουν μόνο στο block 52+»,«Οι τεχνικοί χωρίς εμπειρία στο F-16 στάλθηκαν για 18 μήνες στη Νέα αγχίαλο
(block 50) και στη Σούδα (block 52).

Το F-16 αποτελεί ριζική αλλαγή για τους τεχνικούς συντήρησης που προέρχονται από τα Α-7. «Η συντήρηση του F-16 είναι εντελώς διαφορετική από εκείνη των Κουρσάρων και των
F-4 » εξηγεί ο E.Κ. , ο οποίος δούλεψε στα Phantom από το 1998 ως το 2004. «Τα Phantom είναι πολύ δύσκολα στη συντήρηση για παράδειγμα για την αλλαγή του κυρίως τροχού απαιτείται τρεις ή τέσσερις φορές η προσπάθεια και ο χρόνος που χρειάζεται για να γίνει η αντίστοιχη εργασία στο F-16. Το σύστημα εντοπισμού βλαβών του F-16 μας ''λέει'' που βρίσκεται το πρόβλημα κάνοντας την δουλειά του μηχανικού ευκολότερη. Το d.s.a.(data acquisition system) επεξεργάζεται και αποθηκεύει τα στοιχεία πτήσης που λαμβάνει απο αισθητήρες του α/φους.

«Οι διαφορές μεταξύ των αεροσκαφών είναι τεράστιες, και η ίδια η εργασία είναι μια σημαντική αλλαγή,» προσθέτει o Σ.Κ. , πρώην μηχανικός στα Α-7 τώρα επιθεωρητής στο F-16. «Μια απλή επιθεώρηση είναι δύσκολη και βρώμικη στα A-7 επειδή το αεροπλάνο είναι τόσο παλαιό. Επιθεωρούμε και επισκευάζουμε στα Α-7,επιθεωρούμε και πετάμε στο F-16.»

Δεν υπάρχουν σχόλια: