Το κόστος χρήσης του κινητού τηλεφώνου στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι υψηλότερο σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη
Οι 20 εκατομμύρια συνδέσεις, η κατά 170% ονομαστική διείσδυση στον πληθυσμό και η σχεδόν 100% κάλυψη της ελληνικής επικράτειας έχουν οξύνει τον ανταγωνισμό στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας, αλλά το κόστος χρήσης του κινητού τηλεφώνου στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι υψηλότερο σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη… Αιτία του κακού, η ελληνική πατέντα της επιδότησης των συσκευών.
Σύμφωνα με κλαδική μελέτη της Hellastat AE για τις τηλεπικοινωνίες και το Ίντερνετ το 2008, το κόστος χρήσης της κινητής τηλεφωνίας στη χώρα μας διαμορφώθηκε σε 27,17 ευρώ το μήνα, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 19,49 ευρώ. Η μελέτη εντοπίζει ως βασικό αίτιο του ιδιαίτερα αυξημένου κόστους, όπως το χαρακτηρίζει, την πάγια πολιτική των υψηλών επιδοτήσεων των συσκευών, γεγονός το οποίο δε συναντάται σε άλλες χώρες με αγορές ίδιου βαθμού ωρίμανσης με την ελληνική.

Η μελέτη προβλέπει ότι η πρόσφατη αλλαγή του τρόπου φορολόγησης της κινητής τηλεφωνίας αναμένεται να έχει δυσμενείς επιπτώσεις στο μέσο κόστος διατήρησης και χρήσης του κινητού.

Ο κλάδος
Η εικόνα του τηλεπικοινωνιακού κλάδου είναι ιδιαίτερα σύνθετη: ο κορεσμός στην κινητή τηλεφωνία συνυπάρχει με τη συνεχή επέκταση της ευρυζωνικότητας, τη φθίνουσα πορεία της σταθερής τηλεφωνίας και τη διαρκή άνθηση του περίφημου triple play (τηλεφωνία, Ίντερνετ και τηλεόραση).

Στην κινητή τηλεφωνία ουσιαστικά εκτιμάται πως δεν υφίστανται πλέον νέοι πελάτες και συνεπώς περιθώρια μεγαλύτερης ανάπτυξης, ενώ οι νέες συνδέσεις το β' τρίμηνο του 2009 εμφάνισαν κάμψη 10,4%.

Οι εταιρίες επιδιώκουν να στρέψουν τους συνδρομητές τους από την καρτοκινητή τηλεφωνία στο χώρο των συμβολαίων, τα οποία αποφέρουν σίγουρα έσοδα και μακροπρόθεσμη συνδρομή. Έτσι, ο ανταγωνισμός στρέφεται στην ανάπτυξη νέων καινοτόμων υπηρεσιών, στη χαμηλότερη τιμολόγηση και παροχή προσφορών (ιδίως στην καρτοκινητή) και στην απόσπαση από τον ανταγωνισμό συγκεκριμένων κατηγοριών πελατών.
WWW.AGELIOFOROS.GR