Τέσσερις ιστορίες καθημερινής τρέλας
Υπερωρίες ενώ ήταν σε άδειαΕργαζόμενοι στον ΟΣΕ εμφανίζονται να λαμβάνουν επιδόματα υπερωριών τη στιγμή που βρίσκονται σε άδεια! Το συγκεκριμένο περιστατικό εντοπίστηκε ύστερα από καταγγελία εργαζομένου στο εργοστάσιο του Πειραιά, που δήλωσε ότι έλαβε μαζί με τη μισθοδοσία του πληρωμές για υπερωρίες... που δεν έκανε ποτέ. Υστερα από εκτενείς ελέγχους, διαπιστώθηκε ότι στο εν λόγω εργοστάσιο οι πρόσθετες αμοιβές (υπερωρίες, επιδόματα κτλ.) είναι 300 φορές υψηλότερες από ό,τι στο αντίστοιχο της Θεσσαλονίκης. Τον περασμένο Αύγουστο μάλιστα εμφανίστηκε, στις σχετικές καταστάσεις, εργαζόμενος ο οποίος αν και βρισκόταν σε άδεια (τις εργάσιμες ημέρες) εργάστηκε τα Σαββατοκύριακα της εβδομάδας που απουσίαζε.
Προσφορές ένα μήνα νωρίτεραΠροσφορές που κατατέθηκαν χωρίς να έχουν προκηρυχθεί ακόμη οι σχετικοί διαγωνισμοί, ποσότητες αποκομιδής σκραπ (παλιό τροχαίο υλικό) που στην πορεία αυξομειώθηκαν και κατέληξαν ακόμα και σε παρατηρήσεις όπως «για όσο επί πλέον (υλικό) ήθελε βρεθεί» και έγγραφα κατακύρωσης διαγωνισμών που αποτελούνται από διαφορετικές σελίδες, αποτέλεσαν ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα του ΟΣΕ που του στοίχισε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Ιδιωτικές εταιρείες που αναλάμβαναν το έργο της αποκομιδής του σκραπ κέρδισαν υπέρογκα ποσά σε βάρος του Οργανισμού. Ενδεικτικά αναφέρεται περίπτωση διαγωνισμού που προκηρύχθηκε τον Δεκέμβριο του 2006, ενώ οι προσφορές κατατέθηκαν ένα μήνα νωρίτερα.
Δίκτυα χωρίς έσοδαΖημιογόνα εμφανίζεται η πλειονότητα των δρομολογίων του ΟΣΕ, με τις πληρότητες να ξεκινούν από 0,16% σε ορισμένες περιπτώσεις και μετά βίας να ξεπερνούν το 6% στο δίκτυο της Πελοποννήσου για παράδειγμα. Το εν λόγω δίκτυο (αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα προβληματικού συσχετισμού κόστους και εσόδων) εμφανίζει έσοδα 1,8 εκατομμυρίων ευρώ έναντι εξόδων που ξεπερνούν τα 26,5 εκατ. ευρώ. Αντιστοίχως, στην περιφέρεια της ανατολικής Μακεδονίας η υπέρβαση των εξόδων από την εκτέλεση των δρομολογίων ξεπερνά τα 24 εκατ. ευρώ και της δυτικής Μακεδονίας τα 10,5 εκατ. ευρώ. Δεν είναι λίγοι οι συρμοί που κινούνται μόνο με τους υπαλλήλους του Οργανισμού.
WWW.KATHIMERINI.GR
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου